CLASSIC V1.4.0 ACCESS UPDATE

Być może jest to największa jak dotąd aktualizacja serwera zrealizowana w tak krótkim czasie (Nieco ponad miesiąc czasu w produkcji). O tak zwanej “Aktualizacji Dostępowej” na IVIS-MC-CLASSIC mówiono już naprawdę długo. Pierwsze jej zalążki pojawiły się już 1,5 roku temu wiosną. Od tamtej pory część systemów jest bardziej dopracowana, sama wizja klasyka bardziej dojrzała a perspektywy i plany na dalszy rozwój tego trybu zdecydowanie większe i bardziej ekscytujące.

Nazwa tej aktualizacji wynika z udostępnienia graczom zawartości – starej, gotowej od dawna, która została teraz poprawiona i wdrożona, oraz nowej, która wynika z aktualnej wizji rozwoju trybu. Ta aktualizacja stanowi fundament pod jeszcze większe aktualizacje, znacząca część wykonanych działań to tzw. praca pod maską. Projektowanie systemów, interfejsów, konfiguracje pluginów, tłumaczenia i inne zadania wymagane do tego, by móc przejść do tworzenia czegoś, co gracz będzie mógł używać.

Aktualizacja została wydana 9 września tuż przed przerwą operacyjną serwera. Teraz pora na oficjalną prezentację, by móc przejść dalej – pora na nowy etap rozwoju!

W Skrócie:

  • System Kuźni Kluczy
  • System RPG
  • System Kontraktów V1 (Aktualnie wyłączony)
  • System Prostego Autocraftingu
  • System Profili Graczy
  • System Lochów i Zapowiedź Fabuły – ANOMALIA
  • Nowy System Sklepów Graczy
  • System Magazynu IVIS-CLASSIC
  • System Książek (Zdalnych)
  • Mapy Surowcowe
  • Nowe Systemy Rzemieślnicze
  • System Nauki (Rzemiosło)
  • Wymiar Pokazowy
  • Aktualizacja i Modernizacja Mebli
  • Aktualizacja i Udostępnienie Itemów Kosmetycznych
  • Aktualizacja Platynowego Sklepu
  • Główki Do Budowania
  • Aktualizacja Systemu Zdalnego Handlu
  • Remont Spawnu (Dziedziniec i Wielka Sala) i nowe NPC.
  • Prace nad TXT (Wydane V1.7.2 i V1.7.3)
  • Prace nad Wiki IVIS-MC-CLASSIC (Wydane V1.8.1, V1.8.2 V1.8.3)
  • i wiele więcej!
IVIS-CLASSIC V1.4.0 UPDATE -LOGO

KUŹNIA KLUCZY

W podziemiach spawnu – Wielkiej Sali – możesz trafić teraz na nowe miejsce – Warsztat – w którym możesz natrafić na kilka NPC. Jednym z nich jest Kowal Mateusz. Poza rozmową z nim możesz u niego (lub Kryształem Handlowym) otworzyć Kuźnię Kluczy. Zgodnie z zapowiedziami we wpisie o aktualizacji klasyka V1.3.3, trwają prace nad wycofaniem systemu magicznych skrzynek i zastąpienie go nową zawartością. Aktualnie klucze można zdobywać w sposób nieograniczony wyłącznie poprzez ich wykuwanie i wymienianie w kuźni kluczy, co wymaga zdobycia podczas gry różnych materiałów oraz niewielkich ilości platyny, którą można w grze pozyskiwać na różne sposoby. 

Z 7 magicznych skrzynek teraz dostępne są tylko 4. Całkowite ich wycofanie planowane jest na aktualizację CLASSIC V1.5.0.

Platynowe Klucze + Migracja V2

Już teraz w Kuźni Kluczy można znaleźć nową migrację kluczy V2. Dotychczasowe klucze (zwane od teraz Wirtualnymi) podczas tej migracji stają się Materialne. Wymagają miejsca w waszym ekwipunku, można je zgubić, stracić, handlować nimi z innymi graczami. Nowe klucze będą potrzebne wg. aktualnej wizji rozwoju przede wszystkim do wchodzenia do lochów i innych wymiarów o określonej jakości.

W dużym skrócie będą dostępne lochy normalne i fabularne – które z reguły nie będą wymagać kluczy. Pozostałe lochy – pospolite, rzadkie itp, będą wymagać od jednej osoby jednego odpowiedniego klucza. Loch rzadki będzie (plus minus) większy od lochu pospolitego, więc będzie wymagać więcej czasu na jego przejście, będzie od pospolitego trudniejszy i bardziej wymagający, lecz będzie za to dawać szansę na zdobycie lepszych łupów. Mam nadzieję, że takie podejście do projektowania lochów będzie dla was dobre. Więcej info o samych lochach znajdziesz w innej części tego wpisu.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 KUZNIA -LOGO

SYSTEM RPG

Zgodnie z zapowiedziami na IVIS-MC-CLASSIC trafił prosty, ale czytelny system RPG w myśl koncepcji “Rozwijaj swoją postać, dom, miasto i nację, przeżywaj różne przygody – A to wszystko również w ramach społeczności i współistnienia w rozwijającym się świecie”. 

Od teraz Twoja postać może rozwijać różne umiejętności, które w sobie również zawierają różne bonusy i podumiejętności. Są plany, by ten system był powiązany z innymi systemami, takimi jak Specjalne Bronie i Narzędzia czy System Rzemieślniczy. 

Więcej o samym systemie znajdziesz w przyszłości na naszym wiki a aktualnie na changelogu IVIS-MC-CLASSIC na naszym głównym Serwerze Discord. Można spodziewać się aktualizacji tego systemu w przyszłości.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 SPAWN-1 -LOGO

KONTRAKTY

Aktualnie ten system jest wyłączony, gdyż wymaga on poprawek technicznych. Został on przygotowany w pierwszej wersji i po jego aktualizacji zostanie udostępniony. Zajawkę tego systemu z opisem tego, jak działa (w bieżącej wersji), można znaleźć na wiki. 

Jest to część aktualizacji V1.4.0, dlatego tutaj jest on wspomniany. Gdy tylko uda się go przywrócić, zostanie właściwie zaprezentowany w jednym z przyszłych wpisów dotyczących IVIS-MC-CLASSIC.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 RYNEK -LOGO

Autocrafting

Aktualnie tryb działa na MC 1.20. W następnej wersji Minecraft 1.21 w grze domyślnie pojawił się autocrafting co nas mile zaskoczyło. Jednak pomimo tego już wcześniej mieliśmy plany dodania własnego systemu, co zostało finalnie zrealizowane. 

Dodany system jest prosty, ale za to dosyć powolny. Wystarczy on, by uzyskać pewien poziom automatyzacji w miastach, co ma na celu ułatwić ich rozwój i utrzymanie – aby gracz mógł skupić się też na innych aktywnościach. Nie wiadomo jeszcze, co się stanie z tym systemem po przejściu trybu na MC 1.21. Są pomysły, by ten system rozwinąć. Być może będzie on alternatywą do opcji vanillowej. A może zostanie on usunięty, choć nie byłoby to dobre rozwiązanie. Czas pokaże. Więcej o samym systemie i jak go używać, można znaleźć na wiki.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 AUTOCRAFTING -LOGO

Profile Graczy

Nowy system, dosyć prosty, lecz może być przydatny. Każdy gracz ma od teraz własny profil, w którym można sprawdzić część ekwipunku oraz różne informacje i statystyki związane z graczem. Każdy sam decyduje, czy jego profil jest prywatny, czy publiczny – dostępny dla innych.

Aby otworzyć profil, wystarczy wpisać komendę /profil (lub /profil <GRACZ>). Dodatkowy opis tego systemu znajdziesz na wiki.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 PROFIL -LOGO

Lochy i Fabuła

Istotnym elementem tej aktualizacji jest wdrożenie pierwszej wersji systemu lochów. W ramach testu tego systemu dostępny jest jeden loch, który jest najprawdopodobniej tymczasowy. Wejście do lochu wymaga jednego platynowego rzadkiego klucza, w środku poza mobami można znaleźć 2 pospolite skrzynki oraz 2 rzadkie skrzynki z łupem.

Wejście do lochów można znaleźć na dziedzińcu spawnu. Powstała tam nowa strefa wraz z dwoma nowymi NPC: Inkwizytorem Ronaldem i Strażnikiem Portalu. Warto z nimi porozmawiać i dowiedzieć się co mają do powiedzenia, aby zapoznać się z namiastką, zapowiedzą, planowanej głównej fabuły dla IVIS-MC-CLASSIC, czyli ANOMALIA – Istnieje już ogólny zarys tego, o czym będzie ta historia. W ramach jej opowiadania można będzie stworzyć wiele miejsc, wymiarów i postaci na przestrzeni wielu przyszłych aktualizacji, by finalnie dotrzeć do samego źródła problemu. Potencjał na tworzenie jest duży i jednocześnie ma formę, która powinna (moim zdaniem) pasować do stylu klasyka.

Dobrze, jak wchodzić do lochów? Teraz są 2 opcje: Rozmowa ze Strażnikiem Portalu lub bezpośrednio otwierając listę lochów, klikając na Mini-Portal, który znajdziesz tuż obok Strażnika Portalu.

Co ważne, lochy można przechodzić wspólnie za pomocą systemu /party. O samych lochach i drużynach w przyszłości pojawi się więcej informacji na wiki.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 MINI-PORTAL -LOGO

Nowe Sklepy Graczy

IVIS-MC-CLASSIC jest pierwszym trybem naszej sieci, który wprowadził ten system sklepów graczy. A aktualnej formie zapewnia on możliwość tworzenia wirtualnych sklepów, które mają naprawdę wiele opcji konfiguracji. 

Najlepiej samodzielnie się z nim zapoznać. Posiłkować się można wstępnie stworzonym opisem/poradnikiem na wiki.

System ma wiele możliwości, ma więc potencjał by stał się jednym z ważniejszych filarów ekonomii klasyka.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 SKLEPY -LOGO

Magazyn (Depozyt)

W podziemiach spawnu niedaleko garderoby można spotkać nowego NPC: Magazyniera Ryszarda. Poza rozmową z nim możesz u niego otworzyć specjalny system magazynowy, w którym możesz przechowywać swoje pieniądze, punkty doświadczenia oraz przedmioty. Istnieje możliwość powiększania dostępnej przestrzeni magazynowej, gdyby ktoś miał taką potrzebę. Dodatkowo możesz swój magazyn zabezpieczyć pinem, gdyby była taka potrzeba.

Warto też wspomnieć o odsetkach depozytowych, które gracze otrzymują co jakiś czas. Nie są one specjalnie duże, ale w dłuższym terminie mogą okazać się interesujące.

W przyszłości ten system otrzyma własny poradnik na wiki.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 MAGAZYN -LOGO

Książki

Wyobraź sobie, że odkrywasz właśnie jakieś tajemnicze i opuszczone miejsce. Nagle w jednym z pomieszczeń znajdujesz biblioteczkę, po jej kliknięciu otwiera się książka z historią badanego miejsca. Inna opcja, w księgarni na spawnie (jest w planach) kupujesz kilka książek, do których zawsze masz dostęp poprzez komendę /książki.

Przygotujcie się na większą ilość historii i treści. Jest to niewielki system, lecz zdecydowanie usprawni on proces tworzenia i udostępniania graczom książek. Od fragmentów uniwersum serwera, po różne historie. 

IVIS-CLASSIC V1.4.0 BOOKS -LOGO

Mapy Surowcowe

Czy IVIS-MC-CLASSIC nadal jest trybem edycyjnym? Wygląda na to, że rozszerzenie jego wizji sprawiło, że chyba już tak nie jest. Być może za jakiś naprawdę długi czas, kiedy potencjał, możliwości i historia wyczerpią się, pojawi się CLASSIC V2, ale mowa tu o tak odległych czasach, że niczego tak naprawdę nie można powiedzieć na pewno. Zapewne gdyby za X lat wyszedł CLASSIC V2, jego wersja V1 nadal byłaby w pełni dostępna. 

Zmiana założeń sprawiła, że podjęto decyzję o wdrożeniu regularnie wymienianych map surowcowych oraz o minimalizacji niszczenia głównej mapy. Mapy surowcowe można znaleźć na spawnie nieopodal Mini-Portalu lub w systemie teleportacji /warp.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 SUROWCOWE -LOGO

NOWE RZEMIOSŁO

Aktualizacja wdraża propozycję nowego, osobnego systemu rzemieślniczego, częściowo odrębnego od vanilli. Postawiono na jego prostotę oraz możliwości dalszego skalowania go w przyszłości. Aktualnie służy on głównie do tworzenia mebli, lecz przyszłe możliwości są większe. W tej chwili istnieją 3 opcje:

  • Warsztat Stolarski u nowego NPC, Stolarza Tobiasza, którego znajdziesz w Warsztacie na spawnie.
  • SuperWorkbench – Pozwala na tworzenie Pospolitych i Rzadkich przedmiotów.
  • MegaWorkbench – Pozwala na tworzenie prawie wszystkich przedmiotów, które można będzie samodzielnie tworzyć w ramach tego systemu.

Aktualnie istnieją też nowe składniki rzemieślnicze, również stawiające na prostotę, choć może w przyszłości uda się to gruntownie przebudować i zaprezentować coś jeszcze ciekawszego.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 S-M-WORKBENCH -LOGO

SYSTEM NAUKI

Aktualnie system ten służy głównie do nauki tworzenia mebli, lecz ogólnie jest on uniwersalny i może w przyszłości zostać użyty w innych miejscach i trybach. W tej chwili u Stolarza Tobiasza możesz otworzyć specjalny system nauki, gdzie możesz opanować tworzenie różnych mebli. Z reguły będziesz potrzebować specjalnych ksiąg receptur oraz spełniać określone wymagania, aby móc coś opanować.

Niektóre receptury Stolarz Tobiasz posiada osobiście, w takich przypadkach można będzie opanować tworzenie niektórych mebli bez posiadania ksiąg receptur, lecz w takiej sytuacji koszt nauki będzie dużo wyższy.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 TOBIASZ -LOGO

WYMIAR POKAZOWY

Nowy wymiar, w którym można będzie zobaczyć różne rzeczy takie jak meble czy pojazdy. Jest to odpowiednik Sali Pokazowej z B13V3 (IVIS-MC-RPG). Aktualnie znajdziesz tam prezentację istniejących na serwerze zestawów mebli. Dostać się tam można poprzez system /warp lub używając teleportera w Warsztacie na Spawnie.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 WYMIAR POKAZOWY -LOGO

MODERNIZACJA MEBLI

Meble na serwerze dostępne były już wcześniej. Teraz jednak z uwagi na dużą aktualizację technologii, której do mebli używamy, zostały one kompleksowo odświeżone oraz podzielone na kategorie jakości.

Meble są teraz kompletnie inaczej umieszczane w świecie gry i inaczej wyświetlane. Mają też więcej zabezpieczeń, by nie działo się z nimi coś niepożądanego. Dodatkowo część mebli można od teraz malować za pomocą odpowiedniego pędzla, który można zdobyć u NPC Malarza Macieja, którego można znaleźć w Warsztacie na spawnie.

Kolejną zmianą jest to, że od teraz wszystkie meble nie mogą być stackowane co zapewnia ich spójność w tej sprawie.

Jeśli masz jakieś stare meble, najpewniej wystarczy je ostrożnie zebrać i ponownie postawić, by zrobić ich migrację na nowy system mebli.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 MEBLE -LOGO

ITEMY KOSMETYCZNE

System itemów kosmetycznych został kompleksowo odświeżony. Niektóre przedmioty jak np. plecaki, wymagały też poważnych napraw na poziomie ich modeli. Udało się to wszystko sprawnie ogarnąć i można się teraz cieszyć działającym i wreszcie udostępnionym systemem kosmetyków. Co ważne, emotki 3d  korzystają z przestarzałej technologii, więc nie działają one obecnie na serwerze. Podczas prac nad CLASSIC V1.4.1 wg. aktualnego planu zostanie dodany nowoczesny, osobny system, który przywróci emotki 3d.

Interfejs systemu /cosmetic został gruntownie odświeżony, przedmioty kosmetyczne zostały podzielone na kategorie jakości.

Naprawiono też garderobę na spawnie wraz z drobnymi zmianami w jej wyglądzie.

Sporą część itemów kosmetycznych można będzie zdobyć podczas gry poprzez eksplorację, zadania czy inne aktywności. W tej chwili vouchery na niektóre kosmetyki można znaleźć w dostępnym, testowym Lochu (Krypta Szkieletów). Pozostałe kosmetyki oznaczone jako platynowe, można odblokować w Platynowym Sklepie za platynę.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 KOSMETYKI -LOGO

PLATYNOWY SKLEP

Poważnego remontu doczekał się platynowy sklep. Dodano do niego nowe kategorie oraz nową zawartość, którą już można zakupić. Sklep jest teraz dobrze uporządkowany pod maską, przygotowany pod skalowanie, przyszłe i sprawne dodawanie do niego zawartości. Można będzie go łatwo przenosić na inne tryby IVIS-MC – takie coś planowane jest dla drugiej edycji IVIS-MC-VANILLA, gdzie pojawi się opcja kupowania rang za platynę.

Najlepiej samodzielnie odwiedzić platynowy sklep i sprawdzić co obecnie ma on do zaoferowania. 

Warto pamiętać, że platynę można zdobyć w naszym sklepie internetowym (Wspieranie Serwera) lub na różne sposoby podczas gry na serwerze.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 PLATYNOWY SKLEP -LOGO

GŁÓWKI DO BUDOWANIA

W planach to było od dawna i wreszcie udało się to udostępnić. Od teraz gracze mają dostęp do bazy danych kilkudziesięciu tysięcy główek!
Każda kategoria główek ma osobno ustawioną cenę, jaką trzeba zapłacić podczas pobierania jednej główki z systemu.

Jest to doskonały system dla graczy, którzy chcą jeszcze lepiej ozdobić swoje domki lub projekty. System można otwierać na 3 sposoby: U nowego NPC na spawnie – HEDa, Kryształem Bankowym lub najprościej, komendą /hdb.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 HED -LOGO

ZDALNY HANDEL

Warto wspomnieć o tym, że od teraz Kryształ Handlowy, który można zdobyć u Marka na spawnie, ma dostęp do kilku nowych systemów.

Dodatkowo różne systemy mają przejścia między sobą nawzajem.

Zdalny handel został gruntownie przebudowany, wcześniej działał w uproszczony sposób, sprawdzając lokalizację gracza, teraz dokładnie sprawdza co i gdzie zostało kliknięte. Zapewnia to nie awaryjność tego systemu.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 MAREK -LOGO

REMONT SPAWNU

Aktualny remont spawnu został wykonany w dużym pośpiechu, dlatego nie ma mowy o fajerwerkach. Głównym założeniem była funkcjonalność, czytelność oraz intuicyjność. Najprawdopodobniej udało się poprawić spawn pod tym względem, choć na pewno nadal czeka nas pod tym względem sporo pracy.

Najlepiej jest samodzielnie przejść się po spawnie i pozwiedzać. Na dziedzińcu zamku pojawiła się strefa z Mini-Portalem. Teleporter do Wielkiej Sali, Teleporter na Mapy Surowcowe, przestawiono miejscami tablice Mapa i Ranking a tablicę z opisem systemów klasyka tymczasowo usunięto (Wymaga ona aktualizacji). Dokonano też kilku drobnych zmian wizualnych na rynku. W Wielkiej Sali powiększono górny balkon, dolny został usunięty i zastąpiony platformami, na których znajduje się kilka ważnych miejsc. Niżej pod platformami można znaleźć las, w którym jak podają istniejące tam tabliczki, być może nic jeszcze nie ma. W pracach nad kolejnymi aktualizacjami dolny poziom Wielkiej Sali zacznie być rozbudowywany o nowości.

IVIS-CLASSIC V1.4.0 SPAWN-2 -LOGO

AKTUALIZACJE TXT

Równolegle do prac nad systemami samego serwera oraz jego wiki, pracowano też nad paczką zasobów. Poniżej można znaleźć listę zmian w paczkach wydanych w ramach prac nad CLASSIC V1.4.0:

TXT IVIS-CLASSIC V1.7.2

  • Naprawa wyświetlania modelu niebieskiego miecza świetlnego
  • Poprawa panelu ESC -> Od teraz podczas rekonfiguracji wyświetla się wyłącznie zmodyfikowany przycisk rozłączenia. Są perspektywy, by w dalszej przyszłości dokonać większej modyfikacji ekranu rekonfiguracji.
  • Drobna poprawka plików językowych
  • Naprawa kilku modeli plecaków by były prawidłowo wyświetlane dla MC 1.20.2+
  • Kompleksowe odświeżenie działania itemów kosmetycznych w TXT, by były zgodne z pracami nad systemem kosmetycznym w ramach CLASSIC V1.4 UPDATE.
  • Ekran ładowania TXT: Wyświetlanie prawidłowego numeru wersji

TXT IVIS-CLASSIC V1.7.3

  • Dodanie modeli naszych kluczy z IVIS-MC-RPG -> Jako wstęp do platynowych kluczy
  • Dodanie wstępnych modeli składników rzemieślniczych – desek i sztabek – w jakościach od pospolitych do mitycznych & platynowych
  • Dodanie wstępnych modeli dla SuperWorkbench i MegaWorkbench
  • Dodanie wstępnego modelu dla małego pędzla stolarskiego
  • Dodanie wstępnego modelu dla Mini-Portalu Międzywymiarowego
  • Dodanie modelu vouchera kosmetycznego (jeszcze w ramach starej generacji wyglądu voucherów)
  • Dodanie tymczasowych modeli ksiąg receptur (choć te wydają się wyglądać dosyć dobrze)
  • Dodanie skórki magmowego kilofa (W ramach istniejącego już Magmowego Zestawu 1)
  • Poprawki skórek: Magmowa Łopata, Magmowy Topór, Magmowy Miecz.
  • Aktualizacja itemów kosmetycznych do nowego formatu (Głównie plecaków)
  • Naprawa mrugania oczu petów warzywnych
  • Aktualizacja i modernizacja wielu modeli mebli (To jest największy element tej aktualizacji)
  • Aktualizacja plików językowych
  • #Jest to aktualizacja większa od poprzednich, dodająca również nowe elementy. Została wydana jako rozszerzenie wersji V1.7, gdyż skupia się głównie na modyfikacji i przystosowaniu istniejącej już zawartości w ramach aktualizacji “CLASSIC V1.4 ACCESS UPDATE”. Większość nowej zawartości to (być może) tymczasowe modele, które zostaną w przyszłości zaktualizowane lub wymieniona na bardziej profesjonalne.
IVIS-CLASSIC V1.4.0 MALARZ -LOGO

AKTUALIZACJE WIKI

Drobnych aktualizacji doczekało się też wiki. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że dalsze duże prace nad jej rozwojem planowane są w ramach mniejszych aktualizacji jak CLASSIC V1.4.1, V1.4.2 itp.

WIKI IVIS-CLASSIC V1.8.1

  • Utworzenie poradnika dla kontraktów. Poradnik nr 4. w dziale EKONOMIA.
  • Utworzenie kategorii SYSTEM RPG, w którym na start są 3 podstrony:
      > 1. OGÓLNE (Zamieszczono wpis z changeloga, oczywiście tymczasowo).
      > 2. UMIEJĘTNOŚCI (W budowie)
      > 3. DRUŻYNA (W budowie)
  • Dodanie notatki do poradnika bezprzewodowego redstone na temat rezygnacji z tego systemu do odwołania.

WIKI IVIS-MC-CLASSIC V1.8.2

  • Dodanie poradnika autocraftingu – Dział POZOSTAŁE SYSTEMY

WIKI IVIS-MC-CLASSIC V1.8.3

  • Dodanie miniporadnika PROFIL GRACZA – Dział POZOSTAŁE SYSTEMY
  • Wymiana fragmentu dotyczącego sklepu graczy w poradniku EKONOMIA GRACZY na nowy, zgodny z nowym systemem sklepów graczy
IVIS-CLASSIC V1.4.0 WARSZTAT -LOGO

INNE ZMIANY

Lista pozostałych istotnych zmian:

  • W panelu /głosowanie od teraz prawidłowo wyświetla się klucz pospolity, a nie rzadki (jeszcze z czasów pierwszego systemu kluczy)
  • Wymiana systemu automatycznych wiadomości na chacie. Ten nowy obsługuje np. klikalne wiadomości, rozbudowane formatowanie i wiele innych funkcji.
  • Aktualizacja Kalendarza:
      > Zmiana Ery Wamniemnie na Erę Stagnacji (Czas trwania w latach 75 – 110)
      > Dodanie Ery Odrodzenia (Lata 110 – 150)
  • Naprawa czasu nabijania EXP umiejętności RPG dla admina – teraz jest zgodna z ogólnym balansem, plus reset statystyk RPG konta admina (W ramach świeżo wprowadzonego systemu RPG)
  • System wojenny Towny: Aktualizacja niektórych ekonomicznych parametrów wojennych w oparciu o wyliczenia systemu. Szczegóły tego systemu rebalansowania zostaną dokładniej przedstawione podczas planowanej aktualizacji systemu Towny na serwerze.
  • Aktualizacja pluginów
  • System zmiany nazwy itemów i ich lore (Od rangi Sponsor): Od teraz system sprawdza dodatkowo, czy przedmioty posiadają nasz custom tag zakazu edycji. Do tej pory nie można było modyfikować skóry – to nadal tak działa – jednak teraz możliwe staje się zabezpieczanie praktycznie prawie każdego specjalnego przedmiotu, co potencjalnie może umożliwić odblokowanie w przyszłości zwykłej skóry do edycji.
  • Aktualizacja systemu Magicznych Skrzynek, plugin został zaktualizowany i rekonfigurowany. Skrzynki mają teraz troszkę inne otwarcia niż wcześniej. Skrzynki z meblami zostały wypełnione od nowa. Skrzynki są systemem, który jest stopniowo wygaszany z IVIS-MC. Wcześniej dostępnych było 7 magicznych skrzynek, teraz są tylko 4. Komenda /klucze została naprawiona i zaktualizowana, podgląd skrzynek ma też dodatkowe opóźnienie.
  • Aktualizacja i rekonfiguracja RTP – teraz system jest dostępny na głównej mapie tak jak wcześniej oraz na mapach surowcowych (mniejszy zakres). RTP używa od teraz interaktywnych tabliczek z przyciskiem RTP, który uruchamia randomową teleportacją oraz przycisk “?” który aktualnie informuje o zakresie teleportacji. Wyłączono też koszt używania RTP w postaci zużywania głodu.
  • Dodanie komendy /świat oraz /swiat dla prostej i szybkiej lokalizacji, na którym świecie się jest.
  • Menu skórek przedmiotów: Dodanie przycisków Platynowego Sklepu oraz przełącznika do Itemów Kosmetycznych.
  • Opracowanie nowego systemu voucherów GEN2, aktualnie tylko w formie odczytywania voucherów. Prototypowe vouchery GEN2 to te od itemów kosmetycznych. Cała reszta istniejących na serwerze voucherów to dalej GEN1, które aktualnie działają i są rozpoznawane przez odczyt GEN2. W przyszłości wszystkie vouchery zostaną zaktualizowane do nowej generacji i wtedy nadejdzie czas, że będzie trzeba je (być może) wymienić. Nowy system voucherów jest lekki, szybki, mniej obciąża serwer a tworzenie w tym systemie voucherów przebiega znacznie szybciej niż w GEN1.
  • Naprawa linku do internetowej mapy serwera w menu /mapa
  • Dodanie na spawnie kilku znajdziek/ciekawostek/easter eggów
  • Dodanie zapowiedzi projektów społeczności IVIS-MC-CLASSIC poprzez nowego NPC: PROJEKTY IVIS-MC-CLASSIC. Aktualnie jest na drzewie blisko przycisku RTP na spawnie.
  • Towny: Od teraz nie ma wymogu minimalnej liczby graczy aby miasto dołączyło do nacji.
  • Towny: Aby utworzyć nację, podniesiono wymóg graczy w mieście z 3 do 5.
  • Utworzenie kilku systemowych miast Towny na świecie głównym oraz stworzenie nacji systemowej IVIS-MC-CLASSIC. Tych miast i tej nacji nie można atakować system wojennym.
  • Drobne sprzątanie i regeneracja głównej mapy.
  • Dodanie platynowych kluczy (Do lochów)
  • Dodanie ksiąg receptur (Są potrzebne do nauki umiejętności np. u Stolarza Tobiasza.)
  • Dodanie osobnego systemu składników (Z założenia klasyk ma być prosty, więc tutaj też są one bardzo proste)
  • Nowy system podpinania menu pod NPC – dzięki czemu menu będzie mogło być otwierane zarówno lewym jak i prawym przyciskiem myszy.
  • Wzrost cen utrzymania miast: z 1 na chunk do 15 na chunk. #To wcześniej z uwagi na różne prace zostało drastycznie obniżone do wartości 1. najpewniej za jakiś czas wartość z 15 zostanie jeszcze bardziej podniesiona
  • Zmniejszenie kosztów utrzymania nadmiarowych chunków z 200 do 100 za jeden (Chwilowe obniżenie, później te wartości też zostaną podniesione być może nawet wyżej niż 200)
  • Lista oficjalnie dodanych NPC:
    > HED (Rynek, Strefa Handlu na dziedzińcu spawnu)
    > PROJEKTY IVIS-CLASSIC (Drzewo na dziedzińcu spawu)
    > INKWIZYTOR RONALD (Droga do Mini-Portalu na spawnie)
    > STRAŻNIK PORTALU (Platforma/strefa Mini-Portalu na spawnie)
    > MINI-PORTAL (Tak to też jest NPC, znajduje się na dziedzińcu spawnu w stefie Mini-Portalu)
    > MAGAZYNIER RYSZARD (Wielka Sala – Balkon)
    > NIE WCZASOWICZ (Lokalizacja nieznana, gdzieś nam się zapodział.)
    > KOWAL MATEUSZ (Wielka Sala – Warsztat)
    > STOLARZ TOBIASZ (Wielka Sala – Warsztat)
    > MALARZ MACIEJ (Wielka Sala – Warsztat)

Tak w skrócie wygląda ta aktualizacja. Wiele punktów zapisano naprawdę krótko. Jak ktoś poszukuje więcej szczegółów, być może trochę znajdzie na changelogu na naszym głównym serwerze Discord.

O dalszych planach dowiecie się z kolejnych wpisów na stronie oraz na naszych mediach społecznościowych, które zostaną teraz uruchomione w ramach nowego etapu rozwoju projektu.

Jak ktoś dotrwał do samego końca, gratulacje!

Namaste
B13

IVIS-CLASSIC V1.4.0 B13 -LOGO

Niech Wamniemnie Cię wspiera i błogosławi!