REGULAMIN SEZONÓW IVIS-MC-GAMES
Sezony IVIS-MC-GAMES tak samo, jak wszystko, co działa na naszym serwerze, podlega głównemu regulaminowi SIECI IVIS-MC, który można znaleźć tutaj. Natomiast na tej podstronie poniżej, znajdziesz tylko te punkty regulaminu trybu IVIS-MC-GAMES, które ściśle dotyczą sezonów. Jeżeli czegoś tutaj nie będzie – być może znajdziesz to w naszym głównym regulaminie!
WYRÓŻNIONE PUNKTY REGULAMINU IVIS-MC-GAMES:
5.9.1) W ramach trybu IVIS-MC-GAMES organizowane są tzw. Sezony IVIS-MC-GAMES. Sezon to okres czasu, w którym gracze, grając na określonych minigrach i zdobywając na nich punkty rankingowe, mogą uzyskać nagrodę w formie platyny po zakończeniu danego sezonu.
5.9.2) Zawartość danego Sezonu IVIS-MC-GAMES obejmuje:
- Wszystkie elementy wymienione w punkcie “AKTYWNOŚCI SEZONU” na stronie internetowej danego Sezonu IVIS-MC-GAMES (np. https://ivis-mc.pl/sezony-ivgm-sezon-1/)
- Projekt, mechaniki, elementy i balans każdej minigry i systemu, które wykorzystywane są w organizacji danego Sezonu IVIS-MC-GAMES.
5.9.3) Za pierwsze 50 miejsc rankingowych w każdej minigrze włączonej do Sezonu IVIS-MC-GAMES można otrzymać określoną ilość platyny. Dokładna ilość możliwej do zdobycia platyny za określone miejsce jest podana na stronie poświęconej Sezonom IVIS-MC-GAMES.
5.9.4) W każdym Sezonie IVIS-MC-GAMES jest również przewidziana bonusowa nagroda za pierwsze 50 miejsc w globalnym rankingu sezonu. Miejsce w tym rankingu jest obliczane na podstawie ilości punktów globalnych, jakie zdobył dany gracz – im więcej punktów globalnych posiada, tym wyższe miejsce w rankingu globalnym. Wartości przyznawanych punktów globalnych oraz wielkość bonusowej nagrody również można znaleźć na stronie poświęconej danym sezonom IVIS-MC-GAMES.
5.9.5) Wraz z rozpoczęciem nowego Sezonu IVIS-MC-GAMES statystyki wszystkich graczy w minigrach biorących udział w Sezonach IVIS-MC-GAMES są resetowane – usuwane. Każdy sezon jest czystą kartą w statystykach i rankingach danej minigry.
5.9.6) Jeżeli jakaś minigra będzie już na wysokim poziomie rozwoju (Określa to zespół DEV serwera) oraz gracze społeczności będą chętni, możliwe będzie utworzenie osobnego, zwykłego trybu (osobny podserwer) danej minigry, na której nie będzie sezonów, a statystyki graczy nie będą resetowane. Taki tryb minigry będzie oznaczony jako zwykły, normalny, lub casual.
5.9.7) Manipulacja wynikami – wszelkie działania podejmowane przez graczy lub osoby trzecie mające na celu celowe zmienianie, fałszowanie, zniekształcanie lub wpływanie na wyniki, statystyki, ranking, rozgrywkę lub inne mierniki sukcesu w sposób, który narusza zasady uczciwości, równych szans i integralności gry. Przykłady manipulacji wynikami obejmują, ale nie są ograniczone do:
- Używanie nieautoryzowanych programów lub skryptów w celu uzyskania przewagi nad innymi graczami.
- Zawieranie umów z innymi graczami w celu ustawiania wyników meczów lub innych wydarzeń w grze.
- Tworzenie lub używanie wielu kont (tzw. “multi-accounting”) w celu manipulowania rankingami lub wynikami.
- Eksploatacja błędów gry (tzw. “glitching” lub “bug using”) w celu uzyskania nieuczciwej przewagi.
- Wszelkie formy oszustwa mające na celu zmienienie wyników w sposób nieprzewidziany przez reguły gry.
Tego typu działania są surowo zabronione i mogą skutkować natychmiastowym zawieszeniem, zbanowaniem konta, a także utratą wszelkich osiągnięć, postępów oraz nagród zdobytych w danym sezonie IVIS-MC-GAMES. Dodatkowo zespół moderacyjny w szczególnych przypadkach w ramach tzw. Specjalnej Procedury Moderacyjnej po przegłosowaniu sprawy we własnym gronie może:
- nałożyć limitowany lub nielimitowany czasowo zakaz brania udziału w Sezonach IVIS-MC-GAMES,
- nałożyć limitowany lub nielimitowany czasowo zakaz dołączania do trybu IVIS-MC-GAMES na określony czas
- zbanować konto użytkownika na poziomie całej sieci IVIS-MC wg. zasad procedury.
5.9.8) Sezony IVIS-MC-GAMES rozpoczynane i kończone są ręcznie przez ADMINISTRACJĘ w czasie zbliżonym do tego podanego na stronie danego sezonu na tyle, jak bardzo jest do w danej chwili fizycznie możliwe. Z uwagi na sporą liczbę elementów i systemów, które wchodzą w skład sezonów, zawsze podczas procedury ich rozpoczęcia i zakończenia na trybie IVIS-MC-GAMES aktywowana jest przerwa techniczna, podczas której:
- Blokowana jest możliwość grania w minigry związane z sezonem lub jeżeli jest to możliwe, wyłączana jest możliwość zdobywania punktów rankingowych.
- Spisywane są punkty i miejsca we wszystkich minigrach, które były włączone w sezon. Jeżeli w rankingu danej minigry znajduje się gracz, który przez złamanie regulaminu został wykluczony z sezonu, jego statystyki są usuwane przed spisaniem miejsc
- Obliczane są punkty globalne graczy i ustalany jest ranking globalny sezonu.
- Wyniki są podawane na stronie internetowej danego sezonu
- Jak tylko pojawi się taka możliwość przerwa techniczna zostaje wyłączona – Po jej zakończeniu możliwe są dwa scenariusze:
1) Zaczyna się przerwa między sezonami
2) Rozpoczyna się nowy sezon.
5.9.9) Administracja może organizować różne wydarzenia i aktywności (np. turnieje, mecze, wyścigi, zabawy itp.) w trakcie trwania sezonu – pod warunkiem że zostaną one ogłoszone z minimum trzydniowym (72-godzinnym) wyprzedzeniem od czasu ich rozpoczęcia. Maksymalna wielkość nagród i ilość punktów globalnych, które może otrzymać pojedynczy użytkownik za każde takie wydarzenie, musi mieścić się w zakresie podanym na stronie danego sezonu. W zależności od rodzaju wydarzenia, administracja może ustalić ilość nagradzanych miejsc oraz różnicę w nagrodach między mini – o ile zmieści się w zakresie podanym na stronie sezonu.
5.9.10) Administracja może modyfikować czas trwania trwających i przyszłych sezonów w dowolnym momencie jeśli:
- Występują lub pojawią się jakieś problemy techniczne, które mogą mieć wpływ na wyniki danego sezonu.
- Aktywność graczy jest zbyt niska, by zapełnić tabele rankingowe minigier danego sezonu.
- Pojawił się jakiś problem moderacyjny lub społecznościowy wymagający rozwiązania z uwagi na jego wpływ na wyniki sezonu.
- Doszło do jakiegoś nieoczekiwanego wydarzenia, które mogło wpłynąć na wyniki danego sezonu.
5.9.11) Administracja samodzielnie lub z zespołem tworzącym IVIS-MC może modyfikować zawartość trwających i przyszłych sezonów w dowolnym momencie jeśli:
- Występują lub pojawią się jakieś problemy techniczne, które mogą mieć wpływ na wyniki danego sezonu.
- Aktywność graczy jest zbyt niska, by dana zawartość mogła działać w prawidłowy, optymalny sposób.
- Pojawił się jakiś problem moderacyjny lub społecznościowy wymagający rozwiązania z uwagi na jego wpływ na prawidłowe, optymalne działanie danej zawartości.
- Doszło do jakiegoś nieoczekiwanego wydarzenia, które mogło wpłynąć na prawidłowe, optymalne działanie danej zawartości.