GŁÓWNY REGULAMIN IVIS-MC
Wersja Regulaminu Sieci IVIS-MC: V0.8.0 Beta
Ostatnia Aktualizacja: 05.06.2024 15:02
Spis Treści
- Definicje
- Postanowienia Ogólne
- Obowiązki Użytkownika
- Globalne Zasady Użytkownika
- Regulaminy Trybów Serwera
- Wytyczne dla społeczności
- Administracja i Moderacja
- Taryfikator Kar – Zasady ich nakładania
- Regulamin Serwerów Discord
- Komunikacja Głosowa
- Regulamin Sklepu Sieci Serwerów IVIS-MC
- Polityka Prywatności
- Postanowienia Końcowe
§ 1. Definicje
1.1) IVIS-MC – Sieć serwerów Minecraft, której dotyczy ten regulamin.
1.2) UŻYTKOWNIK – Osoba fizyczna korzystająca z serwera IVIS-MC.
1.3) WŁAŚCICIEL SERWERA – Osoba o pseudonimie “Bartos13” na serwerze Minecraft IVIS-MC. Twórca i właściciel kanałów YT:
– Bartos: www.youtube.com/@BartosMain
– Bartos Play: https://www.youtube.com/@BartosPlay
1.4) ADMINISTRACJA (ZARZĄD) – Grupa osób zarządzająca serwerem IVIS-MC.
1.5) MODERACJA (COMMUNITY TEAM) – Grupa osób dbająca o porządek i bezpieczeństwo serwera IVIS-MC. To grupy tej należą Moderatorzy oraz Support.
1.6) ZESPÓŁ DEV – Grupa osób pracująca nad rozwojem serwera, która posiada odpowiednie rangi deweloperskie (np. Budowniczy, Projektant, Grafik).
1.7) KONTO – Profil użytkownika służący do gry na serwerze IVIS-MC wyłącznie przez jego twórcę.
1.8) SYSTEM SERWERA IVIS-MC – Zbór autorskich podsystemów serwera, które zostały opracowane przez ZESPÓŁ DEV lub ADMINISTRACJĘ.
§ 2. Postanowienia Ogólne
2.1) Regulamin określa podstawowe zasady działania użytkownika na serwerach SIECI IVIS-MC oraz w SPOŁECZNOŚCI IVIS-MC.
2.2) Administracja może podejmować decyzje niezależnie od regulaminu według swojego własnego uznania.
2.3) Regulamin w każdej chwili może ulec zmianom bez obowiązku informowania użytkowników.
2.4) W chwili połączenia się z serwerem użytkownik automatycznie akceptuje główny regulamin SIECI SERWERÓW IVIS-MC, który można znaleźć pod adresem https://ivis-mc.pl/regulamin-ivis-mc/.
2.5) Każdy użytkownik ma obowiązek przestrzegania głównego regulaminu SIECI SERWERÓW IVIS-MC.
2.6) Najnowszą wersją tego regulaminu zawsze jest jego treść na oficjalnej stronie internetowej SIECI IVIS-MC pod adresem https://ivis-mc.pl/regulamin-ivis-mc/. Decyzje moderacyjne podejmowane są na podstawie najnowszej wersji regulaminu dostępnej w trakcie podejmowania decyzji.
2.7) SYSTEM SERWERA IVIS-MC oraz wszystkie pliki na serwerach i zasoby wykorzystane do stworzenia i działania SIECI SERWERÓW IVIS-MC są własnością ZARZĄDU SIECI IVIS-MC. W przypadku elementów zewnętrznych ZARZĄD posiada na określone zasoby lub oprogramowanie licencję, lub zgodę do użytku od ich autorów.
2.8) Sieć Serwerów IVIS-MC nie jest w żaden sposób powiązana z Mojang AB.
§ 3. Obowiązki Użytkownika
3.1) UŻYTKOWNIK jest zobowiązany zgłaszać wszelkie błędy, luki oraz innych użytkowników łamiących regulamin.
3.2) UŻYTKOWNIK musi współpracować z Administracją oraz Moderacją.
3.3) UŻYTKOWNIK (osoba fizyczna) może mieć maksymalnie jedno konto do gry na serwerze. W przypadku zmiany nicku lub konta na inne użytkownik ma obowiązek poinformować administrację o zmianie, która zaszła. Stare konto użytkownika jest wpierw blokowane, a następnie usuwane w trakcie prac deweloperskich nad serwerem. Użytkownik w przypadku zmiany nicku ma prawo do przeniesienia swoich przedmiotów z ekwipunku, enderchesta i plecaka (Jeżeli takowy jest gdzieś używany). Posiadane permisje, rangi, odblokowane skiny oraz osiągnięcia nie są przenoszone na nowe konto użytkownika i przepadają.
3.4) W przypadku współdzielenia adresu IP, UŻYTKOWNIK ma obowiązek zgłoszenia tego przed pierwszym połączeniem lub niezwłocznie po połączeniu z serwerem. Można to zrobić bezpośrednio w grze do MODERACJI lub ADMINISTRACJI, choć preferowane jest zrobienie tego przez stworzenie ticketa do supportu na naszym głównym serwerze Discord.
3.5) UŻYTKOWNIK zobowiązany jest to włączonego chatu, aby możliwa była komunikacja z MODERACJĄ I ADMINISTRACJĄ – aby nie przegapił ich wszelakich pytań i poleceń członków COMMUNITY TEAM’u.
§ 4. Globalne Zasady Użytkownika
4.0.1) Globalne zasady użytkownika mają zastosowanie w całej sieci Minecraft IVIS-MC.
4.0.2) Poniżej znajdziesz kilka kategorii. Aby wyświetlić treść jednej z nich, wystarczy na nią kliknąć, a ta się rozwinie, ukazując swoją treść.
4.1.1) Zakaz wykorzystywania bugów serwera – Należy takowe zgłaszać właścicielowi. Za używanie bugów, niezgłoszenie ich moderacji lub właścicielowi, lub rozpowszechnianie ich grozi ban. W przypadku bugów poważnych perm.
4.1.2) Zakaz podszywania się pod inne osoby.
4.1.3) Zakaz włamywania się/wchodzenia na konta innych użytkowników.
4.1.4) Zakaz testowania i próbowania złamania zabezpieczeń serwera.
4.1.5) Zakaz dokonywania działań zaburzających porządek serwera (np. wysyłanie wiadomości typu: “serwer upada”, “kończę z serwerem”, “sprzedam konto”).
4.1.6) Zakaz tzw. lagowania serwera – jakiegokolwiek obciążania go.
4.2.1) Zakaz używania oprogramowania:
a) Umożliwiającego cheatowanie (np. CheatClienty, Modyfikacje),
b) Dającego przewagę nad resztą graczy (np. Macro).
4.2.2) Dozwolone przez nas clienty Minecraft:
a) Minecraft Vanilla,
b) Optifine,
c) Lunar Client,
d) Forge z naszymi paczkami modów (Nadchodzi).
4.2.3) Zakaz używania paczek zasobów i oprogramowania, które niesprawiedliwie uproszczają grę poprzez np. wpływanie na tekstury. (Wyjątek: Gamma jest dozwolona, ale niezalecana – psuje klimat rozgrywki)
4.2.4) Zakaz korzystania z automatycznych botów do gry
4.3.1) Zakaz wykorzystywania jakichkolwiek błędów serwera lub gry Minecraft. (Tak, duplikowanie dywanów to również jest błąd).
4.3.2) Zakaz trollowania (Chyba że jakiś użytkownik wyrazi na to zgodę np. w wiadomości tekstowej na serwerze).
4.3.3) Zakaz oszukiwania graczy i społeczeności serwera (np. podczas wymiany).
4.3.4) Zakazuje się sprzedawania przedmiotów, które mogą wprowadzić innych graczy w błąd (np. podszywanie itemów, zmiana ich nazw).
4.3.5) Zakaz posiadania wulgarnych, obraźliwych (itp.) nicków/skinów/pelerynek.
4.3.6) Zakaz wykorzystywania negatywnej symboliki (np. symbolika nienawiści, zbrodnicza, reżimowa, systemów autorytarnych etc.).
4.3.7) Zakaz posiadania home’ów itp. na danej działce bez pozwolenia jej właściciela.
4.3.8) Posiadanie i używanie jakichkolwiek itemów powyżej określonego balansu serwera jest zakazane i będzie surowo karane.
4.3.9) Zakaz posiada więcej niż jednego konta (Jedno konto na serwerze = Jedna osoba fizyczna).
4.3.10) Zakaz oddawania/pożyczania swojego konta innym użytkownikom.
4.3.11) Zakaz używania makr.
4.3.12) Zakaz griefingu, na przykład:
a) Niszczenia budynków i konstrukcji innych graczy bez ich wyraźnej zgody,
b) Bezsensowne wylewanie lawy, wody,
c) Obudowywanie lub tworzenie fos,
d) Tworzenie bezsensownego zbioru bloków,
e) Stawiania randomowych bloków na mapie,
f) Tworzenia bezsensownych obiektów lub mechanizmów,
g) Bezsensownego wysadzania tnt.
UWAGA! To czy coś jest w danym przypadku “randomowe” lub “bezsensowne” ocenia wyłącznie moderacja.
4.3.13) Zakaz robienia 0 tickowych maszynek, maszynek duplikujących oraz farm, które przeciążają serwer w znacznym stopniu lub wywołujących błędy/alerty na konsoli. To, czy jakaś farma jest dozwolona i czy nie powoduje problemów z wydajnością, stwierdza administracja, której zadaniem jest zapewnienie wydajnej i stabilnej pracy serwera w oparciu o posiadane w danej chwili zasoby i sprzęt. Jeżeli uzna ona (administracja) w jakimkolwiek momencie, że dana farma nie może funkcjonować na serwerze, należy zaprzestać jej budowania, a te, które już istnieją, należy niezwłocznie rozebrać. Jeżeli gracz nie zastosuje się do zaleceń administracji, może otrzymać warna/bana a maszyna zostanie usunięta siłowo przez administrację przez kompletne jej usunięcie ze świata za pomocą komendy //set lub //replace. W takim przypadku itemy użyte do budowy nie są graczowi zwracane.
4.3.14) Zakaz omijania systemu antyafk – np. robienia oraz używania AFCZAREK (w tym makr ‘tylko’ jako afk). Ten punkt nie dotyczy rang, które mają dostęp do komendy /afk.
4.3.15) Zakaz wymian oraz zarabiania na swoich rzeczach (Wszystko, co posiadasz na serwerze) poza strefą sieci serwera IVIS-MC, w tym zakaz sprzedawania przedmiotów, kont lub czegokolwiek innego za realne pieniądze.
4.4.1) Zakaz spamu, floodu, wszelakiego robienia bałaganu na chacie, msg i kanałach typu helpop.
4.4.2) Zakaz jakiegokolwiek obrażania i wyzywania (graczy, zespołu, serwera itp.)
4.4.3) Zakaz jakichkolwiek form dyskryminacji.
4.4.4) Zakaz jakichkolwiek personalnych gróźb.
4.4.5) Zakaz przeklinania i pisania rzeczy niesmacznych, niekulturalnych, obscenicznych.
4.4.6) Zakaz używania obraźliwych i wulgarnych pseudonimów,
4.4.7) Zakaz Nadużywania CapsLocka,
4.4.8) Zakaz Wysyłania linków bez wyraźnego pozwolenia Administracji. Najlepiej poproś o zgodę i wysłanie linku przez kogoś z COMMUNITY TEAM.
4.4.9) Zakaz Proszenia Administracji oraz Ekipy DEV o rangi, itemy z gm1, i inne tego typu rzeczy.
4.4.10) Zakaz Reklamowania rzeczy, gier, usług, podmiotów lub czegokolwiek niewspółpracującego z IVIS-MC.
4.4.11) Zakaz wykłócania się i podważania decyzji oraz autorytetu Administracji i Moderacji.
4.4.12) Zakaz tworzenia i rozpowszechniania fałszywych informacji o dowolnych podmiotach.
4.4.13) Zakaz udostępniania danych prywatnych i osobowych np. imiona, nazwiska, numery telefonów, profili na portalach społecznościowych, adersów IP itp.
4.4.14) Zakaz wymuszania lub wyciągania informacji osobowych i prywatnych danych użytkowników (wiek, imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i inne dane poufne).
§ 5. Regulaminy Trybów Serwera
5.0.1) Każdy tryb serwera może posiadać osobne zasady wynikające z organizacji zasad rozgrywki na danym trybie.
5.0.2) Regulaminy Trybów Serwera nadpisują główny regulamin serwera (przede wszystkim Globalne Zasady Użytkownika) w punktach i zasadach, które poruszają. Jeżeli zapis na dany temat znajduje się w obu regulaminach, regulamin danego trybu posiada pierwszeństwo podczas działań moderacyjnych i organizacyjnych. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy dany punkt posiada zapis określający jego stosunek do głównego regulaminu.
5.0.3) Poniżej znajdziesz osobne regulaminy dostosowane do określonych trybów. Aby dany regulamin wyświetlić, wystarczy na niego kliknąć, a ten się rozwinie, ukazując swoją treść.
5.1.1) Podserwery IVIS-MC-LOBBY oraz IVIS-MC-LIMBO są szczególnymi trybami rozgrywki sieci IVIS-MC, których główymi celami jest:
a) Autoryzacja UŻYTKOWNIKÓW
b) Wstępna prezentacja serwera
c) Kierowanie UŻYTKOWNIKÓW na pozostałe tryby/podserwery.
d) Przekazywanie dodatkowych informacji.
5.2.1) Podserwer jest w trakcie prac deweloperskich.
5.3.1) Tryb jest w trakcie prac deweloperskich.
5.4.1) Tryb IVIS-MC-RPG znajduje się w fazie WCZESNEGO DOSTĘPU. Jest on w fazie produkcji i do czasu opuszczenia wczesnego dostępu każdy element trybu może być dowolnie zmieniany lub usunięty.
5.4.2) Zarząd IVIS-MC po wielu doświadczeniach i przemyśleniach uznał, że Serwer RPG, nasz najważniejszy projekt w całej sieci IVIS-MC z uwagi na swój poziom skomplikowania, istotność oraz jego powagę, wymaga dokładniejszej weryfikacji użytkowników. Dlatego też wymaga on synchronizacji Waszych kont Minecraft – Discord. Zależy nam na sprawnej, stałej komunikacji i rozbudowie naszej społeczności, dlatego granie na RPG wymaga również Waszej obecności na naszym głównym serwerze Discord.
5.4.3) Ważne jest też, byście wybrali do gry jeden, klimatyczny Nick (nazwę gracza), który będzie wam służył przez długi czas, nawet przez wiele lat. W przypadku zmiany Waszej nazwy w Minecraft nie możemy zagwarantować przeniesienia waszych danych lub itemów. Wybierając jeden, porządny nick zapewniacie sobie stabilność i brak ewentualnych problemów w przyszłości. Proszę też pamiętać, że wasz nick musi być zgodny z naszymi zasadami i wytycznymi dla społeczności.
5.5.1) Ten dział regulaminu obejmuje wszystko, co powiązane jest z trybem IVIS-MC-CLASSIC, w tym m.in. miasta, nacje, działki, przedmioty, eventy, graczy itp.
5.5.2) Rywalizacja między miastami, nacjami i graczami ma prawo odbywać się na poziomach:
a) Gospodarczym (np. budowa farm, gromadzenie zasobów),
b) Ekonomicznym (ubytki finansowe np. podczas pvp lub okupacji, utrzymanie miast i nacji),
c) Wojskowym (walki PVP, oblężenia, okupacje),
d) Strategicznym (Zajmowanie nowych terenów),
e) Dyplomatycznym (Umowy oraz sojusze między nacjami).
5.5.3) Wojny, rywalizacja, konflikty osobiste i inne problemy między miastami, nacjami i graczami nie upoważniają do obrażania innych osób np. poprzez słownictwo. Każdego człowieka należy szanować niezależnie od warunków. Można kogoś nie lubić, mieć względem kogoś negatywne emocje, lecz szacunek i etyka zawsze powinny pozostać zachowane.
5.5.4) Teren, który nie należy do żadnego miasta, jest neutralny. Zbudowane na dzikim terenie obiekty mogą zostać w każdej chwili zniszczone, obrabowane, rozebrane przez innych graczy lub przejęte przez jakieś miasto stając się własnością burmistrza.
5.5.5) Miasta, które popadają w ruinę, w każdej chwili mogą zostać obrabowane i zdewastowane przez innych graczy. Każde miasto powinno dbać o to, by zawsze posiadać duży zapas finansów w banku miasta, by w miarę możliwości zabezpieczyć miasto przez przypadkowym, nieumyślnym przejściu miasta w stan ruiny.
5.5.6) Greef na IVIS-MC-CLASSIC. Globalne Zasady Użytkownika mają tu zastosowanie z rozszerzeniem: Budowle, obiekty, chaotyczne struktury oraz zdewastowany lub skopany obszar na terenie neutralnym mogą zostać uznane za greef, szczególnie w przypadku, jeżeli znajdują się one w pobliżu innych miast lub specjalnych punktów publicznych (np. Centralna Wyspa Endu). Wyjątkiem jest rejon oblężenia oraz bliskie mu chunki (promień max. 3 chunki), gdzie można budować różne umocnienia, fortyfikacje i przeszkody. Za greef odpowiadają osoby, które go wykonały. To czy coś zostanie uznane za greef, czy też nie, zależy od moderacji. W przypadku zgłoszenia greefu trzeba go dokładnie udokumentować screenami z widocznymi logami komendy /co i.
5.5.7) Burmistrz oblężonego miasta lub lider nacji, która wygrała oblężenie, po jego zakończeniu, mają prawo poprosić w tickecie (support) o zregenerowanie fragmentów chunków w rejonie oblężenia i jego okolicach. Możliwe jest to dopiero po zakończeniu działań wojennych w danym miejscu oraz jeżeli w tym miejscu nie były podejmowane żadne udokumentowane działania wojenne w okresie 7 dni (Liczą się udokumentowane próby rozpoczęcia oblężenia oraz trwające oblężenia i bitwy). W przypadku regeneracji obszaru itemy i bloki z rejonu oblężenia nie są zwracane.
5.5.8) Przed postawieniem sztandaru (Rozpoczęcie Oblężenia) atakujący ma obowiązek usunięcia z okolicy (Promień 32 bloków od sztandaru oblężniczego) wszystkich pułapek. Moderacja decyduje, czy coś jest pułapką, czy też nie. Jeżeli ten punkt zostanie naruszony, obrońca ma prawdo to zgłosić członkom COMMUNITY TEAM’u. W zależności od skali może się skończyć na usunięciu pułapki lub natychmiastowej przegranej agresora.
5.5.9) Jeżeli osoba wygnana z miasta nie będzie mogła go opuścić, musi porozumieć się mieszkańcami danego miasta, by Ci wypuścili uwięzionego gracza lub zginąć za pomocą komendy /natychmiastowa_smierc
, by się uwolnić, lub trafić do więzienia (Jeżeli gracz ma status więźnia), by potem zapłacić kaucję i wyjść na wolność. Jeżeli opcja śmierci w mieście nie pomoże graczowi się wydostać, gracz pozostaje zdany na łaskę zarządu miasta, z którego nie może wyjść.
5.5.10) Jeżeli zarząd nacji lub miasta popełni błąd (strategiczny, ekonomiczny, taktyczny, związany z zabezpieczeniem miasta/nacji przed uszkodzeniem lub utratą dobytku/mienia, wojskowy) ponosi on pełną odpowiedzialność za ten błąd.
Wyjątek: Jeżeli zarząd nacji lub miasta został w jakiś sposób oszukany, lub wprowadzony w błąd przez graczy, lub inną nację/inne miasto i na to są rzetelne dowody, wtedy odpowiedzialność za zdarzenie ponosi strona oszukująca. W takiej sytuacji można ten problem zgłosić w tickecie do supportu, który zbada sprawę i wyciągnie konsekwencje, jeżeli uzna to za konieczne.
5.5.11) Miasta i Nacje mają prawo do tworzenia własnych wewnętrznych zasad i regulaminów. Nie mogą one jednak łamać GŁÓWNEGO REGULAMINU SIECI IVIS-MC, w tym regulaminu trybu IVIS-MC-CLASSIC.
5.5.12) Miasto podczas rekrutacji ma prawo wymagać spełnienia pewnych ustalonych przez siebie wymogów rekrutacji takich jak:
a) Określone statystyki gracza na serwerze,
b) Określony wiek gracza (np. + 16 lub +18), przy czym jest zakaz wymuszania podawania jakichkolwiek dokumentów. Jeżeli jakiś gracz nie chce podać wieku, a miasto tego wymaga, rekrutacja powinna zostać przerwana. Jeżeli gracz skłamie w sprawie swojego wieku, a potem ta informacja wyjdzie na światło dzienne, miasto ma prawo usunąć z listy rezydentów gracza, który nie spełnia wymogów.
c) Możliwość rozmawiania głosowo na Discordzie lub warunek regularnego przebywania na kanałach głosowych miasta/nacji.
d) Warunek regularnej gry po dołączeniu.
5.5.13) W przypadku REBALANSU SYSTEMU MIAST (Towny), w tym Zasobów Miast, może dojść do odgórnego ponownego wylosowania odkrytych i produkowanych zasobów wszystkich miast. Proszę mieć na uwadze to, że badania zawsze są losowe, zależne jednak od rzadkości danego zasobu.
5.6.1) Podstawowym założeniem trybu IVIS-MC-VANILLA jest spokojna, pokojowa rozgrywka skoncentrowana na kreatywności, wspólnym poznawaniu świata gry i tworzeniu fajnych, ciekawych miejsc na najnowszej wersji Minecraft Vanilla z niewielką liczbą dodatków i usprawnień.
5.6.2) Na trybie IVIS-MC-VANILLA włączone jest KEEPINVENTORY – czyli nie traci się itemów po śmierci. Można więc grać bez martwienia się o ewentualną utratę swojego dobytku.
5.6.3) Na działkach graczy, gdzie jest się właścicielem lub członkiem, można latać. Dzięki temu gracze będą mogli zbudować jeszcze piękniejsze projekty.
5.6.4) Gracz może otrzymać indywidualny limit bloków cuboidów dostosowanych do potrzeb. Musi to mieć podstawy racjonalne, a gracz z podwyższonym limitem może zostać sprawdzony, czy używa swoich działek zgodnie z ich przeznaczeniem. Decyzję w tej sprawie podejmuje ADMINISTRACJA serwera. Jeżeli potrzebujesz więcej działek np. na budowę jakiegoś projektu lub potrzebujesz większej działki, by zrobić na niej więcej rzeczy, pisz śmiało do Bartosa w tej sprawie, kiedy ma on chwilkę czasu.
5.6.5) Twórcy treści nagrywający z serwera oraz planujący nagranie na IVIS-MC-VANILLA długoterminowej (co najmniej 3 miesiące) serii, mogą otrzymać szczególnie większy zapas dostępnych działek, jeżeli będą mieć ogólny plan na serię i wykorzystanie tego szczególnie większego terenu, oraz jeżeli wrzucą już z niej co najmniej jeden odcinek, live lub co najmniej 3 shorty/tiktoki.
5.6.6) Właściciel cuboida (oraz/lub osoby dodane) bierze odpowiedzialność za to, co się dzieje na cuboidzie i jak jest on ustawiony.
5.6.7) Administracja nie ponosi odpowiedzialności za wasze cuboidy i to jak są ustawione.
5.6.8) Niewłaściwe stosowanie cuboidów (np. blokowanie nimi czegoś lub chwilowe zajmowanie terenu dla uzyskania z tego jakichś korzyści.) może zakończyć się warnem lub banem oraz usunięciem cuboida!
5.6.9) Dokładny opis działania cuboidów można znaleźć na oficjalnym WIKI IVIS-MC-VANILLA.
5.6.10) Na serwerze jest antylogout, to znaczy, że nie można się wylogować podczas walki. Działa to na zasadzie oznaczeń. Jeżeli gracz uderzy innego gracza lub zostanie uderzony w walce wręcz, to zostanie oznaczony, będzie to widać poprzez poświatę skina danego gracza.
5.6.11) Jeżeli oznaczony przez antylogout gracz wyloguje się, automatycznie zginie. (Nie traci itemów z uwagi na aktywny system keepinventory)
5.7.1) Aktualnie tryb jest w trakcie tworzenia.
5.8.1) Tryb jest aktualnie w trakcie planowania.
5.9.1) W ramach trybu IVIS-MC-GAMES organizowane są tzw. Sezony IVIS-MC-GAMES. Sezon to okres czasu, w którym gracze, grając na określonych minigrach i zdobywając na nich punkty rankingowe, mogą uzyskać nagrodę w formie platyny po zakończeniu danego sezonu.
5.9.2) Za pierwsze 50 miejsc rankingowych w każdej minigrze włączonej do Sezonu IVIS-MC-GAMES można otrzymać określoną ilość platyny. Dokładna ilość możliwej do zdobycia platyny za określone miejsce jest podana na stronie poświęconej Sezonom IVIS-MC-GAMES.
5.9.3) W każdym Sezonie IVIS-MC-GAMES jest również przewidziana bonusowa nagroda za pierwsze 50 miejsc w globalnym rankingu sezonu. Miejsce w tym rankingu jest obliczane na podstawie ilości punktów globalnych, jakie zdobył dany gracz – im więcej punktów globalnych posiada, tym wyższe miejsce w rankingu globalnym. Wartości przyznawanych punktów globalnych oraz wielkość bonusowej nagrody również można znaleźć na stronie poświęconej danym sezonom IVIS-MC-GAMES.
5.9.4) Wraz z rozpoczęciem nowego Sezonu IVIS-MC-GAMES statystyki wszystkich graczy w minigrach biorących udział w Sezonach IVIS-MC-GAMES są resetowane – usuwane. Każdy sezon jest czystą kartą w statystykach i rankingach danej minigry.
5.9.5) Jeżeli jakaś minigra będzie już na wysokim poziomie rozwoju (Określa to zespół DEV serwera) oraz gracze społeczności będą chętni, możliwe będzie utworzenie osobnego, zwykłego trybu (osobny podserwer) danej minigry, na której nie będzie sezonów, a statystyki graczy nie będą resetowane. Taki tryb minigry będzie oznaczony jako zwykły, normalny, lub casual.
5.9.6) Manipulacja wynikami – wszelkie działania podejmowane przez graczy lub osoby trzecie mające na celu celowe zmienianie, fałszowanie, zniekształcanie lub wpływanie na wyniki, statystyki, ranking, rozgrywkę lub inne mierniki sukcesu w sposób, który narusza zasady uczciwości, równych szans i integralności gry. Przykłady manipulacji wynikami obejmują, ale nie są ograniczone do:
- Używanie nieautoryzowanych programów lub skryptów w celu uzyskania przewagi nad innymi graczami.
- Zawieranie umów z innymi graczami w celu ustawiania wyników meczów lub innych wydarzeń w grze.
- Tworzenie lub używanie wielu kont (tzw. “multi-accounting”) w celu manipulowania rankingami lub wynikami.
- Eksploatacja błędów gry (tzw. “glitching” lub “bug using”) w celu uzyskania nieuczciwej przewagi.
- Wszelkie formy oszustwa mające na celu zmienienie wyników w sposób nieprzewidziany przez reguły gry.
Tego typu działania są surowo zabronione i mogą skutkować natychmiastowym zawieszeniem, zbanowaniem konta, a także utratą wszelkich osiągnięć, postępów oraz nagród zdobytych w danym sezonie IVIS-MC-GAMES. Dodatkowo zespół moderacyjny w szczególnych przypadkach w ramach tzw. Specjalnej Procedury Moderacyjnej po przegłosowaniu sprawy we własnym gronie może:
- nałożyć limitowany lub nielimitowany czasowo zakaz brania udziału w Sezonach IVIS-MC-GAMES,
- nałożyć limitowany lub nielimitowany czasowo zakaz dołączania do trybu IVIS-MC-GAMES na określony czas
- zbanować konto użytkownika na poziomie całej sieci IVIS-MC wg. zasad procedury.
5.9.7) Sezony IVIS-MC-GAMES rozpoczynane i kończone są ręcznie przez ADMINISTRACJĘ w czasie zbliżonym do tego podanego na stronie danego sezonu na tyle, jak bardzo jest do w danej chwili fizycznie możliwe. Z uwagi na sporą liczbę elementów i systemów, które wchodzą w skład sezonów, zawsze podczas procedury ich rozpoczęcia i zakończenia na trybie IVIS-MC-GAMES aktywowana jest przerwa techniczna, podczas której:
- Blokowana jest możliwość grania w minigry związane z sezonem lub jeżeli jest to możliwe, wyłączana jest możliwość zdobywania punktów rankingowych.
- Spisywane są punkty i miejsca we wszystkich minigrach, które były włączone w sezon. Jeżeli w rankingu danej minigry znajduje się gracz, który przez złamanie regulaminu został wykluczony z sezonu, jego statystyki są usuwane przed spisaniem miejsc
- Obliczane są punkty globalne graczy i ustalany jest ranking globalny sezonu.
- Wyniki są podawane na stronie internetowej danego sezonu
- Jak tylko pojawi się taka możliwość przerwa techniczna zostaje wyłączona – Po jej zakończeniu możliwe są dwa scenariusze:
1) Zaczyna się przerwa między sezonami
2) Rozpoczyna się nowy sezon.
5.9.8) Administracja może organizować różne wydarzenia i aktywności (np. turnieje, mecze, wyścigi, zabawy itp.) w trakcie trwania sezonu – pod warunkiem że zostaną one ogłoszone z minimum trzydniowym (72-godzinnym) wyprzedzeniem od czasu ich rozpoczęcia. Maksymalna wielkość nagród i ilość punktów globalnych, które może otrzymać pojedynczy użytkownik za każde takie wydarzenie, musi mieścić się w zakresie podanym na stronie danego sezonu. W zależności od rodzaju wydarzenia, administracja może ustalić ilość nagradzanych miejsc oraz różnicę w nagrodach między mini – o ile zmieści się w zakresie podanym na stronie sezonu.
5.10.1) Tryb jest aktualnie w trakcie planowania.
5.11.1) Tryb jest aktualnie w trakcie planowania.
5.12.1) Tryb jest aktualnie w trakcie planowania.
5.13.1) Tryb jest aktualnie w trakcie planowania.
XD ale beka. Tak to w teorii jest żart, ale powiedziałbym, że jednak nie. Pozdrawiam serdecznie z jedynego, chwilowo niepoważnego miejsca w tym rozbudowanym dokumencie.
§ 6. Wytyczne dla społeczności
6.1) Wytyczne dla społeczności są przede wszystkim zaleceniami i wskazówkami dla nas wszystkich. Pokazują, na czym chcemy budować fundament naszej społeczności, dzięki czemu zyskuje ona na jakości, spójności i jedności.
6.2) Z uwagi na to, że wytyczne te są przede wszystkim wskazówkami i zaleceniami, za ich nieprzestrzeganie nie ma bezpośrednich systemowych kar lub konsekwencji. Za to mogą Cię spotkać dwie rzeczy, które warto mieć na uwadze:
a) Działanie przeciwne do wytycznych dla społeczności może u swoich podstaw być negatywne. Może to oznaczać różne personalne nieprzyjemności, tym bardziej że wszystko, co wysyłasz, wraca do Ciebie na zasadzie Prawa Karmy. Po co ją więc generować i doświadczać w przyszłości wszelakich nieprzyjemności? Tym bardziej że świat dookoła nas jest już ponad miarę pełen chaosu, nienawiści i destrukcji na wielu, wielu poziomach.
b) Wyżej jest zapisane, że nie ma bezpośrednich systemowych kar lub konsekwencji. Oznacza to, że w naszym taryfikatorze kar nie ma relacji “Złamana wytyczna = Określona Kara”. Jednak należy pamiętać, że poza taryfikatorem i karami systemowymi istnieje również tzw. Specjalna Procedura Moderacyjna, w której ocenie nie podlega określone wykroczenie, lecz całokształt zachowania danego użytkownika. W tej procedurze wytyczne dla społeczności są już brane pod uwagę jako dodatkowy współczynnik dopełniający. Dokładny opis i zasady wspomnianej procedury znajdziesz w punkcie §8.7).
6.3) Szanujmy siebie nawzajem, starajmy się uważać, co mówimy lub piszemy. Pamiętajmy, że po drugiej stronie monitora znajduje się inny człowiek, który może mieć całkowicie inną mentalność i inne zrozumienie świata od naszego.
6.4) Niech podstawą funkcjonowania naszej społeczności będzie wzajemny szacunek i zrozumienie. A także prawda i szczerość.
6.5) Konstruktywna krytyka jest dobra, może być motorem napędowym do dalszego rozwoju człowieka lub projektu. Krytyka tym się różni od hejtu, że posiada konstruktywne i logiczne argumenty. Hejt jest po prostu atakiem, niską wibracją, która zżera osobę, która takowy hejt wysyła. Wszystko, co człowiek wysyła, wraca do niego (Karma).
6.6) Starajmy się rozwiązywać spory poprzez rzeczową rozmowę i wzajemny szacunek.
6.7) Nie krytykuj nigdy samej osoby, tylko dany aspekt w sposób bezosobowy. W ten sposób łatwiej zachować jest szacunek i pokój. To nie dana osoba jest “zła”, lecz jakieś zachowanie, przekonanie lub intencje.
6.8) Prosimy o zachowanie elementarnych zasad netykiety. Jeżeli ktoś chce wiedzieć o tym więcej, można łatwo poszukać informacji na ich temat w internecie.
6.9) Zależy nam na stworzeniu przyjaznego, pokojowego miejsca na tej planecie. Nie bądźmy więc toksyczni wobec innych. Nie demoralizujmy innych, nie przekazujmy lub nie pokazujmy treści/rzeczy, które mają charakter negatywny (posiadające niskie wibracje) jak np. Muzyka pełna przekleństw, czy też używki np. fajki, alkohol.
6.10) Naprawdę nie ma takiej potrzeby, by za każdym razem kogoś poprawiać, jak ktoś zrobi jakiś błąd lub literówkę. Każdy robi jakieś błędy z różnych powodów i serio nie trzeba tego ciągle “wytykać palcami”. Pamiętaj, że ludzie czasami posiadają dysleksję, dysgrafię lub inne przypadłości tego typu. Sens słów ma największe znaczenie, zapis mniejsze.
6.11) Nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe, utrzymuj wysoki poziom wibracji i świadomości, a wtedy z pewnością wszystko będzie w porządku.
6.12) Wytyczne dla społeczności są przede wszystkim zaleceniami i wskazówkami dla nas wszystkich. Pokazują, na czym chcemy budować społeczność, dzięki czemu zyskuje ona na jakości, spójności i jedności.
§ 7. Administracja i Moderacja
7.1) Do podstawowych zadań Administracji i Moderacji serwera należy dbanie o bezpieczeństwo i porządek na serwerze IVIS-MC. To jest ich święty obowiązek.
7.2) Administracja ma prawo działać ponad regulaminem serwera, jeżeli jest to jej potrzebne lub konieczne (np. testy, sprawy związane z bezpieczeństwem, rozwój serwera, nakładanie kar moderacyjnych ponad wszystkimi regulaminami w sytuacjach szczególnych.)
7.3) Administracja i Moderacja mają prawo do wyciszania, banowania i kickowania użytkowników, jeżeli uznają to za konieczne i zgodne z zasadami oraz wytycznymi.
7.4) Administracja zastrzega sobie możliwość ukarania użytkownika pomimo braku punktu lub podpunktu w regulaminie.
7.5) Pomimo ogromnych starań Administracja i Moderacje nie jest obiektywna
7.6) Nie mamy osobistych uprzedzeń do nikogo. A jeżeli mamy, to MY mamy problem. (Karma, duchowość i te sprawy)
7.7) Procedura odwołania od decyzji moderacji.
Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, dlatego istnieje możliwość odwołania się od decyzji supportu, moderacji i administracji w formie pisemnej na adres mailowy moderacja@ivis-mc.pl.
7.7.1) Odwołanie powinno zawierać:
a) W temacie wiadomości prosimy o podanie swojego nicku i temat sprawy (Ban, Mute, itp.)
b) W samym odwołaniu powinny się zawierać szczegółowe informacje dotyczące sprawy odwołania, nick osoby, która podjęła decyzje administracyjną w Twojej sprawie, orientacyjną datę i godzinę zdarzenia, ewentualnych świadków zdarzenia, oraz użytkowników posiadających informacje na temat zdarzenia.
c) Kluczowym elementem odwołania powinny być dowody niewinności użytkownika, a także dowody wskazujące, że decyzja osoby podejmującej decyzję administracyjną była błędna.
7.7.2) Ramy procedury odwołania w zespole moderacyjnym:
Po odebraniu wiadomości użytkownika zespół moderacyjny ma 7 dni roboczych na zorganizowanie spotkania i omówienie odwołania użytkownika, po którym może nastąpić:
a) Odpowiedz pisemna na odwołanie użytkownika w celu:
– pozyskania dodatkowych informacji ważnych dla sprawy.
– próby umówienia spotkania na kanale głosowym z użytkownikiem lub kilkoma stronami zaangażowanymi w sprawę (jeżeli takie są).
b) Głosowanie zespołu moderacyjnego nad przyjęciem lub odrzuceniem głosowania.
7.7.3) Dodatkowo:
a) Po odpowiedzi pisemnej zespołu moderacyjnego użytkownik ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi. Po tym czasie wątek jest archiwizowany.
b) Po każdej odpowiedzi autora odwołania zespół moderacyjny ma 7 dni roboczych na zorganizowanie spotkania i omówienie odpowiedzi użytkownika i podjęcia dalszych decyzji.
§ 8. Taryfikator Kar - Zasady ich nakładania
8.1) Poniżej w punkcie §8.8) znajdziesz pełny taryfikator kar, który przytacza i opisuje działy (paragrafy) i punkty tego regulaminu. Aby rozwinąć lub zwinąć taryfikator kar dla danego działu poniżej, wystarczy na niego kliknąć myszką.
8.2) Poziomy działań moderacyjnych:
a) Upomnienie słowne lub pisemne
b) Ostrzeżenie (Warn)
c) Wyciszenie (Mute)
d) Tymczasowa blokada konta (Tempban)
e) Permanentna blokada konta (Permban)
8.3) Dostępne progi dla wyciszania (MUTE) użytkowników:
a) 15 minut
b) 1 godzina
c) 6 godzin
d) 12 godzin
e) 24 godziny
f) 72 godziny = 3 dni
g) 168 godzin = 7 dni
h) W przypadku braku poprawy zachowania u użytkownika po zastosowaniu wyciszenia na 7 dni, kara może zostać powtórzona z dodatkowym nałożeniem ostrzeżenia (WARN), bądź nastąpi nałożenie na użytkownika wyżej formy kary w postaci bana.
8.4. Ostrzeżenia i wiążące się z nimi konsekwencje. Każde ostrzeżenie jest zapamiętywane przez serwer i wygasa dopiero po 180 dniach.
Ważne: Automatyczne bany po otrzymaniu 4 lub wyższego ostrzeżenia nie mają możliwości odwołania. W ich przypadku można odwołać się wyłącznie od decyzji nałożenia warna, który tego bana wywołał. Można to zrobić zgodnie z procedurą odwołania opisaną dokładnie w punkcie §7.7) tego regulaminu. Należy się jednak liczyć z tym, że ta procedura trwa określony czas i może nawet trwać dłużej niż czas trwania otrzymanego bana. [Zgodnie z zasadami procedura wymaga zebrania się zespołu moderacyjnego w celu omówienia sytuacji i przegłosowania odwołania zgodnie z zasadami, szczegóły znajdziesz we wspomnianym już punkcie §7.7)]. Pozytywne rozpatrzenie odwołania od warna, który wywołał automatycznego bana oznacza otrzymanie unbana.
a) Ostrzeżenia 1-2: Ostrzegawcze, brak dodatkowych konsekwencji. Po ich otrzymaniu użytkownik widzi je na chacie.
b) Ostrzeżenie 3: Ostateczne ostrzegawcze. Kick z podaną dokładną informacją o konsekwencjach następnych ostrzeżeń (warnów).
c) Ostrzeżenie 4: Gracz otrzymuje bana na 1 godzinę.
d) Ostrzeżenie 5: Gracz otrzymuje bana na 6 godzin
e) Ostrzeżenie 6: Gracz otrzymuje bana na 12 godzin.
f) Ostrzeżenie 7: Gracz otrzymuje bana na 24 godziny = 1 dzień.
g) Ostrzeżenie 8: Gracz otrzymuje bana na 72 godziny = 3 dni.
h) Ostrzeżenie 9: Gracz otrzymuje bana na 168 godziny = 7 dni.
i) Ostrzeżenie 10: Gracz otrzymuje bana na 336 godziny = 14 dni.
j) Każde kolejne ostrzeżenie, to jest 11. i wyższe oznacza otrzymanie bana na 720 godzin = 30 dni
8.5) Dostępne progi bana (blokada konta). Podczas jego trwania użytkownik nie może zalogować się na serwer.
a) 1 godzina
b) 6 godzin
c) 12 godzin
d) 24 godziny = 1 dzień
e) 72 godziny = 3 dni
f) 168 godzin = 7 dni
g) 336 godzin = 14 dni
h) 720 godzin = 30 dni
i) 2160 godzin = 90 dni
j) 4320 godzin = 180 dni
k) 8640 godzin = 360 dni
l) Permanentny Ban
8.6) Kary mogą być nakładane z możliwością odwołania się lub bez. W kodzie kary, który znajduje się w jej powodzie oznaczenie “-BMO” oznacza brak możliwości odwołania. Jeżeli kod nie zawiera tego oznaczenia, to znaczy, że użytkownik może odwołać się od decyzji poprzez zgłoszenie odpowiedniego wniosku zgodnie z punktem §7.7) tego regulaminu
8.7) SPECJALNA PROCEDURA MODERACYJNA
(Pojawi się niebawem – do końca czerwca 2024 roku).
8.8) TARYFIKATOR KAR:
UWAGA! W tej chwili taryfikator jest na bardzo wczesnym etapie prac, wymaga on jeszcze dokładnej weryfikacji, dyskusji oraz kalibracji. Dlatego też nie jest jeszcze bezpośrednio wykorzystywany do działań moderacyjnych! Sytuacja ta ulegnie zmianie w ciągu najbliższych kilku tygodni (W okresie czerwiec-lipiec 2024 roku).
3.1) UŻYTKOWNIK jest zobowiązany zgłaszać wszelkie błędy, luki oraz innych użytkowników łamiących regulamin.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik zauważa błąd w grze, który może być wykorzystany do oszukiwania, ale nie zgłasza go.
- Użytkownik widzi, że inny gracz łamie regulamin, ale nie informuje o tym administracji.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie (Warn).
- Drugie naruszenie: Ban na 7 dni (168 godzin)
- Kolejne naruszenie: Ban na 30 dni (720 godzin)
3.2) UŻYTKOWNIK musi współpracować z Administracją oraz Moderacją.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik ignoruje wiadomości od moderacji.
- Użytkownik nie wykonuje poleceń administracji dotyczących rozwiązania problemów technicznych.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie (Warn)
- Drugie naruszenie: Ban na 3 dni (72 godziny).
- Kolejne naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
3.3) UŻYTKOWNIK (osoba fizyczna) może mieć maksymalnie jedno konto do gry na serwerze. W przypadku zmiany nicku lub konta na inne użytkownik ma obowiązek poinformować administrację o zmianie, która zaszła. Stare konto użytkownika jest wpierw blokowane, a następnie usuwane w trakcie prac deweloperskich nad serwerem. Użytkownik w przypadku zmiany nicku ma prawo do przeniesienia swoich przedmiotów z ekwipunku, enderchesta i plecaka (Jeżeli takowy jest gdzieś używany). Posiadane permisje, rangi, odblokowane skiny oraz osiągnięcia nie są przenoszone na nowe konto użytkownika i przepadają.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik tworzy drugie konto bez poinformowania administracji.
- Użytkownik nie zgłasza zmiany nicku lub konta, co prowadzi do zamieszania w systemie.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie (Warn)
- Drugie naruszenie: Ban na 24 godziny.
- Kolejne naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
3.4) W przypadku współdzielenia adresu IP, UŻYTKOWNIK ma obowiązek zgłoszenia tego przed pierwszym połączeniem lub niezwłocznie po połączeniu z serwerem. Można to zrobić bezpośrednio w grze do MODERACJI lub ADMINISTRACJI, choć preferowane jest zrobienie tego przez stworzenie ticketa do supportu na naszym głównym serwerze Discord.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik korzysta z tego samego adresu IP z inną osobą, nie informując o tym administracji.
- Użytkownik nie zgłasza współdzielenia adresu IP, co prowadzi do podejrzeń o multi-konto.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie (Warn)
- Drugie naruszenie: Ban na 24 godziny.
- Kolejne naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
3.5) UŻYTKOWNIK zobowiązany jest do włączonego chatu, aby możliwa była komunikacja z MODERACJĄ I ADMINISTRACJĄ – aby nie przegapił ich wszelakich pytań i poleceń członków COMMUNITY TEAM’u.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik regularnie wyłącza chat, ignorując komunikaty administracji.
- Użytkownik przegapia ważne komunikaty od moderacji z powodu wyłączonego chatu.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie (Warn)
- Drugie naruszenie: Ban na 24 godziny.
- Kolejne naruszenie: Ban na 72 godziny.
4.1.1) Zakaz wykorzystywania bugów serwera – Należy takowe zgłaszać właścicielowi. Za używanie bugów, niezgłoszenie ich moderacji lub właścicielowi, lub rozpowszechnianie ich grozi ban. W przypadku bugów poważnych perm.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik korzysta z błędu serwera, aby uzyskać niesprawiedliwą przewagę.
- Użytkownik nie zgłasza znalezionego błędu administracji.
- Użytkownik udostępnia informacje o błędach innym graczom.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
- Kolejne naruszenie: Permanentny ban.
4.1.2) Zakaz podszywania się pod inne osoby.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik przyjmuje tożsamość innego gracza lub członka administracji.
- Użytkownik tworzy konto o nazwie łudząco podobnej do konta innego gracza.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 72 godziny (3 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
- Kolejne naruszenie: Permanentny ban.
4.1.3) Zakaz włamywania się/wchodzenia na konta innych użytkowników.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik próbuje zalogować się na konto innego gracza bez jego zgody.
- Użytkownik zdobywa dostęp do konta innego gracza poprzez phishing lub inne metody.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Permanentny ban.
4.1.4) Zakaz testowania i próbowania złamania zabezpieczeń serwera.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik próbuje przeprowadzić atak DDoS na serwer.
- Użytkownik testuje luki w zabezpieczeniach serwera bez zgody administracji.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 720 godzin (30 dni).
- Drugie naruszenie: Permanentny ban.
4.1.5) Zakaz dokonywania działań zaburzających porządek serwera (np. wysyłanie wiadomości typu: „serwer upada”, „kończę z serwerem”, „sprzedam konto”).
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik rozsyła fałszywe informacje i opinie na temat serwera.
- Użytkownik ogłasza sprzedaż swojego konta na czacie lub w innym miejscu.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Warn + Mute na 24 godziny (Jeżeli konieczny).
- Drugie naruszenie: Ban na 72 godziny (3 dni).
- Kolejne naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
4.1.6) Zakaz tzw. lagowania serwera – jakiegokolwiek obciążania go.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik tworzy masowe farmy lub mechanizmy, które obciążają serwer.
- Użytkownik celowo wywołuje lag, aby utrudnić grę innym użytkownikom.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 72 godziny (3 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
- Kolejne naruszenie: Permanentny ban.
4.2.1) Zakaz używania oprogramowania:
a) Umożliwiającego cheatowanie (np. CheatClienty, Modyfikacje),
b) Dającego przewagę nad resztą graczy (np. Macro).
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik korzysta z oprogramowania, które umożliwia automatyczne celowanie (aimbot) lub przechodzenie przez ściany.
- Użytkownik używa makr, które automatycznie wykonują sekwencje akcji dające przewagę nad innymi graczami.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
- Kolejne naruszenie: Permanentny ban.
4.2.3) Zakaz używania paczek zasobów i oprogramowania, które niesprawiedliwie uproszczają grę poprzez np. wpływanie na tekstury. (Wyjątek: Gamma jest dozwolona, ale niezalecana – psuje klimat rozgrywki)
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik używa paczki zasobów, która zmienia tekstury bloków w sposób ułatwiający znalezienie rzadkich zasobów, takich jak diamenty.
- Użytkownik korzysta z oprogramowania typu x-ray.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 72 godziny (3 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Kolejne naruszenie: Permanentny ban.
4.2.4) Zakaz korzystania z automatycznych botów do gry
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik korzysta z bota, który automatycznie wykonuje zadania, takie jak zbieranie zasobów, walka, czy budowanie.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
- Kolejne naruszenie: Permanentny ban.
4.3.1) Zakaz wykorzystywania jakichkolwiek błędów serwera lub gry Minecraft. (Tak, duplikowanie dywanów to również jest błąd).
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik korzysta z błędu gry, aby duplikować przedmioty.
- Użytkownik używa bugów, aby przechodzić przez ściany lub inne przeszkody.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
- Kolejne naruszenie: Permanentny ban.
Przykłady:
- Umieszczenie kilku irytujących bloków na terenie innego gracza.
- Wysyłanie nieznaczących wiadomości z lekkim sarkazmem.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie.
- Drugie naruszenie: Ban na 24 godziny.
- Kolejne naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
Waga Średnia:
Opis wagi: Użytkownik umyślnie przeszkadza innym graczom w grze, np. blokuje wejścia do budynków lub przeszkadza podczas wykonywania zadań.
Przykłady:
- Zablokowanie dostępu do ważnych miejsc w grze.
- Umieszczanie dużych ilości niechcianych przedmiotów w bazach innych graczy.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 72 godziny (3 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Kolejne naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
Waga Wysoka:
Opis wagi: Użytkownik agresywnie trolluje, niszcząc pracę innych graczy, sabotując projekty lub wprowadzając poważne zakłócenia.
Przykłady:
- Niszczenie budowli innych graczy.
- Zabieranie lub niszczenie przedmiotów innych graczy.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
- Kolejne naruszenie: Permanentny ban.
4.3.3) Zakaz oszukiwania graczy i społeczności serwera (np. podczas wymiany).
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik fałszuje wymiany, np. obiecuje przedmiot, którego nie dostarcza po otrzymaniu zapłaty.
- Użytkownik podaje fałszywe informacje, aby uzyskać korzyści od innych graczy.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 72 godziny (3 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Kolejne naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
4.3.4) Zakazuje się sprzedawania przedmiotów, które mogą wprowadzić innych graczy w błąd (np. podszywanie itemów, zmiana ich nazw).
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik sprzedaje przedmioty, które wyglądają na wartościowe przez zmianę ich nazwy, ale są bezwartościowe.
- Użytkownik zmienia nazwy przedmiotów, aby wyglądały na rzadkie lub unikalne, w celu oszukania innych graczy.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 72 godziny (3 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Kolejne naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
4.3.5) Zakaz posiadania wulgarnych, obraźliwych (itp.) nicków/skinów/pelerynek.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik posiada nick zawierający wulgaryzmy lub obraźliwe treści.
- Użytkownik używa skina przedstawiającego obraźliwe symbole lub treści.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Zmiana nicku/skórki postaci/pelerynki + warn.
- Drugie naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Kolejne naruszenie: Ban na 2160 godzin (90 dni).
4.3.6) Zakaz wykorzystywania negatywnej symboliki (np. symbolika nienawiści, zbrodnicza, reżimowa, systemów autorytarnych etc.).
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik używa skinów lub buduje struktury przedstawiające symbole nienawiści, lub inne zakazane symbole.
- Użytkownik promuje treści związane z reżimami autorytarnymi.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni).
- Drugie naruszenie: Ban na 336 godzin (14 dni).
- Kolejne naruszenie: Permanentny ban.
4.3.7) Zakaz posiadania home’ów itp. na danej działce bez pozwolenia jej właściciela.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik ustawia punkt “home” na działce innego gracza bez jego zgody.
- Użytkownik tworzy punkty teleportacji na terenach innych graczy bez ich wiedzy.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie + usunięcie punktu “home”.
- Drugie naruszenie: Ban na 24 godziny.
- Kolejne naruszenie: Ban na 72 godziny (3 dni).
4.3.8) Posiadanie i używanie jakichkolwiek itemów powyżej określonego balansu serwera jest zakazane i będzie surowo karane.
Przykłady wykroczeń:
- Użytkownik posiada przedmioty, które dają nieuczciwą przewagę w grze, np. zbyt potężne bronie lub zbroje.
- Użytkownik korzysta z nieautoryzowanych modyfikacji, aby uzyskać przedmioty, które nie są dostępne dla innych graczy.
Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 72 godziny (3 dni) + konfiskata przedmiotów.
- Drugie naruszenie: Ban na 168 godzin (7 dni) + konfiskata przedmiotów.
- Kolejne naruszenie: Permanentny ban.
4.3.9) Zakaz posiadania więcej niż jednego konta:
- Przykłady:
- Posiadanie co najmniej dwóch kont przez jedną osobę.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie.
- Drugie naruszenie: Ban na 24 godziny.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na 7 dni.
4.3.10) Zakaz oddawania/pożyczania swojego konta innym użytkownikom:
- Przykłady:
- Udostępnienie innemu użytkownikowi swojego loginu i hasła do konta na serwerze.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie.
- Drugie naruszenie: Ban na 24 godziny.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na 7 dni.
4.3.11) Zakaz używania makr:
- Przykłady:
- Używanie programów do automatycznego powtarzania akcji w grze.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 24 godziny.
- Drugie naruszenie: Ban na 7 dni.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na 30 dni.
4.3.12) Zakaz griefingu:
- Przykłady:
- Niszczenie budowli innych graczy bez ich zgody.
- Kary:
- Niewielki grief: Ostrzeżenie lub ban na 3 dni (72 godziny)
- Średni grief: Ban na 336 godzin (14 dni).
- Poważny grief lub powtarzające się przypadki griefu różnej wielkości: Ban na 4320 godzin (180 dni).
- Bardzo duży lub krytyczny grief: Permanentny ban.
4.3.13) Zakaz robienia 0 tickowych maszynek:
- Przykłady:
- Budowanie 0 tickowych maszynek
- Kary:
- Waga Niska:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie.
- Drugie naruszenie: Ban na 3 dni.
- Waga Średnia:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 7 dni.
- Drugie naruszenie: Ban na 14 dni.
- Waga Wysoka:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 30 dni.
- Drugie naruszenie: Ban na 60 dni.
- Waga Niska:
4.3.14) Zakaz omijania systemu antyafk:
- Przykłady:
- Używanie programów lub mechanik gry do symulowania aktywności gracza podczas jego nieobecności.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie.
- Drugie naruszenie: Ban na 24 godziny.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na 7 dni.
4.3.15) Zakaz wymian oraz zarabiania na swoich rzeczach:
- Przykłady:
- Sprzedaż przedmiotów za realne pieniądze poza oficjalnymi kanałami handlowymi serwera.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie.
- Drugie naruszenie: Ban na 7 dni.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na 30 dni.
4.4.1) Zakaz spamu, floodu, wszelakiego robienia bałaganu na chacie, msg i kanałach typu helpop.
- Przykłady:
- Powtarzanie tych samych wiadomości w krótkich odstępach czasu.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Mute na 15 minut.
- Drugie naruszenie: Warn + Mute na 6 godzin.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Mute na 24 godziny.
4.4.2) Zakaz jakiegokolwiek obrażania i wyzywania.
- Przykłady:
- Używanie wulgaryzmów wobec innych graczy.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie + Mute na 1 godzinę.
- Drugie naruszenie: Mute na 24 godziny.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na 7 dni.
4.4.3) Zakaz jakichkolwiek form dyskryminacji.
- Przykłady:
- Używanie obraźliwych słów związanych z rasą, religią, płcią itp.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 7 dni.
- Drugie naruszenie: Ban na 30 dni.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na czas nieokreślony.
4.4.4) Zakaz jakichkolwiek personalnych gróźb.
- Przykłady:
- Grożenie innym graczom przemocą lub atakami w realnym życiu.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 30 dni.
- Drugie naruszenie: Ban na czas nieokreślony.
4.4.5) Zakaz przeklinania i pisania rzeczy niesmacznych, niekulturalnych, obscenicznych.
- Przykłady:
- Używanie przekleństw lub treści nieodpowiednich dla środowiska młodzieżowego.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Mute na 1 godzinę.
- Drugie naruszenie: Mute na 24 godziny.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na 7 dni.
4.4.6) Zakaz używania obraźliwych i wulgarnych pseudonimów.
- Przykłady:
- Używanie nicków zawierających wulgaryzmy lub obraźliwe treści.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Zmiana nicku.
- Drugie naruszenie: Mute na 24 godziny.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na 7 dni.
4.4.7) Zakaz Nadużywania CapsLocka.
- Przykłady:
- Pisane komunikaty z wyłączonym caps lockiem.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie.
- Drugie naruszenie: Mute na 1 godzinę.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Mute na 24 godziny.
4.4.8) Zakaz Wysyłania linków bez wyraźnego pozwolenia Administracji.
- Przykłady:
- Wysyłanie linków do stron internetowych bez zgody moderatorów.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie.
- Drugie naruszenie: Mute na 1 godzinę.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Mute na 24 godziny.
4.4.9) Zakaz Proszenia Administracji oraz Ekipy DEV o rangi, itemy z gm1, i inne tego typu rzeczy.
- Przykłady:
- Prośby o specjalne uprawnienia dla siebie.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie.
- Drugie naruszenie: Mute na 1 godzinę.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Mute na 24 godziny.
4.4.10) Zakaz Reklamowania rzeczy, gier, usług, podmiotów lub czegokolwiek niewspółpracującego z IVIS-MC.
- Przykłady:
- Promowanie innych serwerów Minecraft.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ban na 7 dni.
- Drugie naruszenie: Ban na 30 dni.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na czas nieokreślony.
4.4.11) Zakaz wykłócania się i podważania decyzji oraz autorytetu Administracji i Moderacji.
- Przykłady:
- Oponowanie wobec decyzji moderatorów.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Mute na 1 godzinę.
- Drugie naruszenie: Mute na 24 godziny.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na 7 dni.
4.4.12) Zakaz tworzenia i rozpowszechniania fałszywych informacji o dowolnych podmiotach.
- Przykłady:
- Rozpowszechnianie nieprawdziwych doniesień o innych graczach lub serwerze.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Ostrzeżenie.
- Drugie naruszenie: Mute na 24 godziny.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na 7 dni.
4.4.13) Zakaz udostępniania danych prywatnych i osobowych.
- Przykłady:
- Publikacja prywatnych informacji innych graczy.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Warn
- Drugie naruszenie: Ban na 7 dni.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na czas nieokreślony.
4.4.14) Zakaz wymuszania lub wyciągania informacji osobowych i prywatnych danych użytkowników.
- Przykłady:
- Prośby o prywatne dane innych graczy.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Warn
- Drugie naruszenie: Ban na 7 dni.
- Trzecie i kolejne naruszenia: Ban na czas nieokreślony.
10.1) Zakaz używania bindow i modulatorów, ludzie wolą słyszeć Twój piękny głos.
- Przykłady:
- Używanie bindow do modyfikowania głosu w sposób irytujący lub obraźliwy.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Warn.
- Drugie naruszenie: Mute na 1 godzinę.
- Trzecie naruszenie: Mute na 6 godzin.
- Czwarte i kolejne naruszenia: Mute na 24 godziny.
10.2) Szanuj uszy innych użytkowników
- Przykłady:
- Nadmiernie głośne lub drażniące dźwięki w tle.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Uprzedzenie.
- Drugie naruszenie: Mute na 1 godzinę.
- Trzecie naruszenie: Mute na 6 godzin.
- Czwarte i kolejne naruszenia: Mute na 24 godziny.
10.3) Nie wyzywaj
- Przykłady:
- Używanie obraźliwych słów wobec innych użytkowników.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Warn.
- Drugie naruszenie: Mute na 1 godzinę.
- Trzecie naruszenie: Mute na 6 godzin.
- Czwarte i kolejne naruszenia: Mute na 24 godziny.
10.4) Zachowuj się adekwatnie do wieku uczestników czatu głosowego
- Przykłady:
- Unikanie tematów lub treści nieodpowiednich dla młodszych użytkowników.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Uprzedzenie.
- Drugie naruszenie: Warn.
- Trzecie naruszenie: Mute na 6 godzin.
- Czwarte i kolejne naruszenia: Mute na 24 godziny.
10.5) Zachowaj spokój (nie przekrzykuj innych, nie przerywaj innym itp.)
- Przykłady:
- Nadmierna agresja w rozmowie, przerywanie innym lub przekrzykiwanie się.
- Kary:
- Pierwsze naruszenie: Uprzedzenie.
- Drugie naruszenie: Warn.
- Trzecie naruszenie: Mute na 1 godzinę.
- Czwarte naruszenie: Mute na 6 godzin.
- Piąte i kolejne naruszenia: Mute na 24 godziny.
§ 9. Regulamin Serwerów Discord
9.1) Regulamin oraz wszystkie elementy naszego Discorda które zostały opracowane przez administrację IVIS-MC są naszą własnością. Kopiowanie ich jest zabronione.
9.2) Nie znajomość regulaminu nie zwalnia z przestrzegania go.
9.3) Podstawami relacji i komunikacji na serwerze/w naszej społeczności powinny być wzajemny szacunek i kultura osobista.
9.4) Zachowania i wpisy toksyczne/negatywne/szkodliwe/wulgarne są absolutnie zabronione.
9.5) Wszelakie kłótnie i spory prosimy rozwiązywać prywatnie.
9.6) Zakazuje się spamować i floodować (Czyli pisać np. tak: taaaaaak).
9.7) Zabrania się pisania na kanałach wielkimi literami – Bezsensowny spam.
9.8) Podczas pisania prosimy zwracać uwagę na poprawność językową. Notoryczne robienie błędów ortograficznych nie jest mile widziane. Oczywiście jakieś pomniejsze literówki czy błędy każdemu mogą się zdarzyć i jest to oczywiste.
9.9) Reklamowanie czegokolwiek bez zgody administracji jest zabronione. Za wysyłanie reklam na priv innym użytkownikom grozi BAN.
9.10) Nieodpowiednie/obraźliwe/niemoralne nicki są zakazane. Dodatkowo wasz nick nie powinien zawierać znaków specjalnych – powinien prosty w czytaniu.
9.11) Posiadanie nieodpowiedniego/obraźliwego/niemoralnego profilowego lub statusu/profilu jest zakazane.
9.12) Zakaz podszywania się pod inne osoby.
9.13) Zamieszczanie treści NSFW/+18/rasistowskich/ itp jest absolutnie zabronione.
9.14) Zakaz poruszania tematów odbiegających od tematyki danego kanału.
9.15) Poruszanie tematów kontrowersyjnych/politycznych itp itd jest zabronione – no chyba że tematyka danego kanału porusza dane kwestie, i dyskusja przebiega w sposób kulturalny, z uwzględnieniem szacunki do innego człowieka.
9.16) Nie chcemy tutaj spamu. Bezsensowne wpisy tworzące “syf” na danym kanale zostaną uznane za spam.
9.17) Nie pisz kilku krótkich wiadomości pod rząd tylko staraj się pisać je razem – Mniejszy spam.
9.18) Administracja ma absolutne prawo do usuwania treści i wiadomości które uzna za nieodpowiednie/szkodliwe społecznie/spam.
9.19) Administracja nie ma obowiązku tłumaczyć się z podejmowanych działań moderacyjnych.
9.20) Za naruszanie i łamanie wytycznych dla społeczności, można zostać zbanowanym i usuniętym zarówno z naszego Discorda jak i Serwera Minecraft IVIS-MC.
9.21) Naprawdę nie ma takiej potrzeby by za każdym razem kogoś poprawiać jak ktoś zrobi jakiś błąd lub literówkę. Każdy robi jakieś błędy z różnych powodów i serio nie trzeba tego ciągle “wytykać palcami”.
9.22) Jeżeli znasz jakiś błąd lub bug, zgłoś go administracji.
9.23) Zakaz pingowania użytkowników bez powodu. Rozumiemy, że czasami jest jakaś pilna sytuacja, lub podczas odpowiadania komuś, dany ping nie zostanie wyłączony, jednak pingowanie bez powodu, spamowanie, lub NADUŻYWANIE pingowania może zostać uznane za nieprawidłowe!
9.24) Nie zalecamy używania nieoficjalnych wersji Discorda. Nie są one legalne i mogą powodować problemy z bezpieczeństwem.
9.25) Administracja ma prawo do wyrzucania (kick) z discorda użytkowników, którzy nie zaakceptowali regulaminu (Nie posiadają roli “Użytkownik”).
UWAGA! Administracja zastrzega sobie możliwość ukarania członka pomimo braku podpunktu w regulaminie.
Regulamin Discord V1.3.3
§ 10. Komunikacja Głosowa
10.1) Zakaz używania bindow i modulatorów, ludzie wolą słyszeć Twój piękny głos.
10.2) Szanuj uszy innych użytkowników
10.3) Nie wyzywaj
10.4) Zachowuj się adekwatnie do wieku uczestników czatu głosowego
10.5) Zachowaj spokój (nie przekrzykuj innych, nie przerywaj innym itp.)
§ 11. Regulamin Sklepu Sieci Serwerów IVIS-MC
Regulamin sklepu jest w tej chwili dostępny na stronie sklepu serwera.
§ 12. Poltyka Prywatności
12.1) SIEĆ SERWERÓW IVIS-MC przechowuje niezbędne do działania usługi dane użytkowników takie jak nick z
gry, statystyki i zapisy rozgrywki, adresy IP, hasło do kont non-premium.
12.2) Powyższe dane są zapisywane w celu weryfikacji konta użytkownika, a także do celów analitycznych.
12.3) Użytkownik nie powinien podawać w grze swojego imienia, nazwiska ani żadnych innych informacji, które umożliwiłyby jego identyfikacje.
§ 13. Postanowienia Końcowe
13.1) Za naruszanie i łamanie regulaminu oraz wytycznych dla społeczności można zostać zbanowanym i usuniętym zarówno z Discorda jak i z SIECI SERWERÓW IVIS-MC. Ban i kasacja może oznaczać pełne, lub częściowe wymazanie wszelakich postępów rozgrywki, zbudowanych budynków lub projektów.
13.2) ZARZĄD SERWERA zastrzega sobie prawo do wszelkich zmian w regulaminie.
13.3) Wszelkie łamanie regulaminów SIECI SERWERÓW IVIS-MC będzie stosownie karane względem wykroczeń.
13.4) Nieznajomość regulaminów SIECI SERWERÓW IVIS-MC nie zwalnia z obowiązku przestrzegania go.