CLASSIC V1.3.3 UPDATE
Witajcie Podróżnicy światów IV!
Od wydania oficjalnej aktualizacji naszego lobby minęło niewiele czasu. Kontynuujemy nasz nadzwyczajny cykl wydawania aktualizacji, który rozpoczyna nowy etap w dziejach naszego serwera. Teraz na tapetę trafia aktualizacja IVIS-MC-CLASSIC V1.3.3.
Jest to wydanie głównie techniczno – poprawkowe, a takie wydania będą otrzymywać odrębne wpisy na stronie niezwykle rzadko. W tym przypadku dzieje się tak dlatego, że poza opisem zmian, dowiecie się trochę więcej o ewolucji strategii rozwoju klasyka, a także o pewnych zmianach, które będą dosyć ważne w przyszłości.
W Skrócie:
IVIS-MC-CLASSIC jako tryb skupiony na społeczności i doświadczaniu.
Problem Magicznych Skrzynek: Nadchodzi ich porzucenie w kilku etapach na rzecz innego systemu.
TXT V1.7: Nowy wygląd interfejsu użytkownika, ekwipunku, rynku, menu ESC i wiele innych usprawnień.
Wymiana systemu TPA na inny
Przejście na Minecraft 1.20.4
Inne zmiany, poprawki i usprawnienia.
WIZJA IVIS-MC-CLASSIC
Z uwagi na system miast Towny, od samego początku IVIS-MC-CLASSIC był trybem nastawionym na społeczność. Teraz ten aspekt stanie się dla tego trybu kluczowy. Nasz inny, najważniejszy tryb – RPG – skupiać się będzie w pewnym stopniu na indywidualnym poznawaniu świata i historii, choć elementów społecznościowych tam nie zabraknie. Natomiast dla klasyka to właśnie społeczność i jej życie będzie stać na pierwszym miejscu.
Planowane nowości obejmują takie systemy jak nowe sklepy graczy, kontrakty (które być może społeczności bardzo się spodobają), prosty system RPG znany jeszcze z czasów B13V3 (Dawne wersje RPG), czy też rozmieszczone na mapie lochy – dungony. System Towny będzie ewoluować, system wojenny zostanie zachowany, choć nie będzie on sam w sobie aż tak zachęcać do podbojów (nagrody dla topowych nacji zostały usunięte z klasyka i będą zastosowane w naszym trybie IVIS-MC-WAR, który będzie mocno nastawiony na dużą dynamikę i konkurowanie ze sobą w ramach gry zespołowej).
Te zapowiedziane nowości (i inne, o których dowiecie się w przyszłości) będą interesujące dla pojedynczego gracza, ale najlepsze ich przeżywanie i odkrywanie będzie możliwe podczas wspólnej gry. Dodatkowo istnieje pomysł na głębszą integrację wszystkich miast poprzez uporządkowanie mapy, utworzenie na niej dróg a między miastami mogłyby się pojawić różne lokacje i szczególne miejsca.
Kolejna koncepcja w tej sprawie na dziś to tzw. Cele Społecznościowe – obejmowały by one wspólne tworzenie czegoś wartościowego przez całą społeczność IVIS-MC-CLASSIC. Ciekawą wizją byłoby też powstanie Globalnego Senatu, gdzie wszystkie większe pod względem populacji miasta miałyby swoich przedstawicieli – wprowadziłoby to element dyplomacji na serwerze oraz byłoby to ciekawe miejsce do nauki wzajemnego rozmawiania ze sobą, wspólnego rozwiązywania problemów oraz realizacji dużych projektów, które stałyby się wizytówką całej społeczności IVIS-MC-CLASSIC. Jest to oczywiście wstępna koncepcja i jeżeli macie jakieś przemyślenia na ten temat, zachęcam do podzielenia się nimi z administracją.
MAGICZNE SKRZYNKI
Magiczne skrzynki od samego początku wzbudzały u mnie (B13) najwięcej wątpliwości natury etycznej. Z uwagi na wiele różnych serwerów, które istnieją na całym świecie, są one dosyć popularne. Często dla różnych serwerów takie skrzynki stanowią źródło sporych zysków finansowych. Z jednej strony elementy losowe są czymś powszechnym w grach, z drugiej jednak skrzynki te poza względną losowością zawierają w sobie elementy, które można określić jako hazardowe. U nas kluczyki do tych skrzynek można było pozyskiwać poprzez platynę, ale również poprzez codzienną nagrodą oraz system głosowania. Dodatkowo gracze bez wydawania żadnych pieniędzy mogli stopniowo zbierać kluczyki i wymieniać je na te o wyższej jakości. Poza tym najczęściej otwieraną przez graczy skrzynką była ta z voucherami na skórki przedmiotów – czyli element czysto kosmetyczny.
Był to pewien konsensus. Jednak z uwagi na to, czym według wielkiej, ambitnej wizji ma się stać Sieć IVIS-MC, doszedłem do wniosku (B13), że przy kreowaniu tego projektu kluczowa jest jego większa zgodność z wyższymi wartościami, które są jednym z powodów jego powstania i rozwoju. IVIS-MC ma być serwerem autentycznym i wartościowym, który poza oferowaniem rozrywki ma również uczyć (np. Rozmowy i wspólnego działania z innymi ludźmi).
Kluczyki do skrzynek bezpowrotnie zniknęły z naszego sklepu internetowego, zniknęły również z platynowego sklepu. To był pierwszy etap procesu wymiany tego systemu. Teraz przedstawię, co będzie się działo za jakiś czas w kolejnych etapach:
Etap 2: Stworzenie Kuźni Kluczy – Gracze będą wykuwać klucze za materiały w grze z domieszką platyny (którą można zdobyć na giełdzie platyny i w innych aktywnościach, a nawet poprzez samą grę, bo po 3 godzinach gry gracz bonusowo otrzymuje 3 sztuki platyny, nie wspominając jeszcze o czasowych kamieniach milowych). W tym etapie magiczne skrzynki dalej istnieją na spawnie, ale sposób pozyskiwania kluczy się zmienia. Ta zmiana nastąpi być może już w najbliższych dniach.
Etap 3: Usunięcie Magicznych Skrzynek – Zostaną zastąpione systemem lochów (dungeony), do których można będzie wchodzić za pomocą nowych kluczy, które będą około 3x droższe niż te w etapie drugim. (Stare klucze można będzie przekuć w nowe). W takim lochu poza eksploracją i walką można będzie natrafić na skrzynki z łupem. Takich skrzynek będzie wiele i będą one mogły zawierać między innymi elementy ze wszystkich usuniętych Magicznych Skrzynek. Jeden klucz = doświadczanie eksploracji, walki z mobami i bossami oraz otwieranie wielu skrzynek z łupem (losowym tak jak w wielu innych grach). Na obecnym etapie nie ma pewności, że uda się to zrobić idealnie zgodnie z tym planem, ale taki jest kierunek i niedługo zaczniemy nad tym pracować.
NOWY INTERFEJS (TXT 1.7)
W ramach prac nad IVIS-CLASSIC V1.3.3 (oraz V1.4) wydaliśmy nową wersję paczki zasobów. Poza wieloma zmianami technicznymi (są opisane na changelogu na naszym głównym Discordzie), TXT V1.7 wprowadził nowy wygląd interfejsu HUD użytkownika, nowy wygląd jego ekwipunku, ale też np. nowy wygląd rynku (dom aukcyjny). Dodaje on również kilka nowych skinów przedmiotów (Które będą udostępnione podczas pracy nad CLASSIC V1.4) oraz zestaw uniwersalnych ikon, które tymczasowo w swojej domyślnej wersji zostały użyte w menu domu aukcyjnego – Potem je dostosujemy!
W przyszłości nadejdzie więcej zmian w wyglądzie różnych menu serwera. Z uwagi na ograniczone w tej chwili możliwości tworzenia profesjonalnych zasobów dla serwera przez nasz zespół, takie elementy, jak wygląd HUD, schemat dla menu użytego na rynku czy zestaw ikon, zostały zakupione (Częściowo z pieniędzy pochodzących z naszego sklepu internetowego). Chcę w ten sposób powiedzieć (B13), że wspierając nas poprzez zakupy w sklepie serwera, macie znaczący wpływ nie tylko na opłacenie maszyny, na której działa serwer, ale również na możliwość szybszego rozwoju serwera. Jest wiele innych elementów, które czekają na swoją kolej, by je zakupić i wprowadzić na serwer – by również poprzez zakup czegoś i wprowadzenie na serwer, mieć możliwość nauki jak coś działa od środka. Niektóre z planowanych zakupów będą ważne np. podczas rozwijania najambitniejszego trybu, czyli RPG.
INNE ZMIANY
Poniżej znajdziesz resztę istotnych zmian wprowadzonych w tej aktualizacji:
- Przejście na Minecraft 1.20.4
- Od teraz tryb IVIS-MC-CLASSIC działa na Java 21.
- System teleportacji graczy wymieniono na inny (Ten, co był wiele miesięcy temu, lecz od tamtego czasu został on udoskonalony przez twórcę + dostosowałem go tak, by przypominał nasz dotychczasowy system TPA).
- Nowy system Voucherów V3-DEV1: Ten system jest w trakcie rozwoju, aktualnie obsługuje on istniejące vouchery (stare), choć te w przyszłości będą wymienione na nowsze. Przejście na system V3 znacząco przyspieszyło uruchamianie klasyka z uwagi na duży ciężar systemu V2.
- Ceny rang w platynowym sklepie zostały przystosowane + rozbudowano jego instrukcje w menu.
- Tymczasowe zmiany w finansach miast (Drastycznie zmniejszenie kosztów, jest to tymczasowe, bo w CLASSIC V1.4 nadejdą kolejne spore zmiany).
- Od teraz miasto może być w stanie bankructwa przez 30 dni – po tym czasie miasto zostanie usunięte.
- Od teraz minimapa jest generowana w menu /mapa przez inny podsystem, który powinien być nieawaryjny i wydajny.
- Rezygnacja ze starego systemu do przechowywania przedmiotów (np. minimapa)
- Rezygnacja z systemu Bezprzewodowego Redstone’a – Z uwagi na brak czasu jego autor aktualnie go nie aktualizuje i nie rozwija, nie wspiera więc nowszych wersji Minecraft, jeżeli ta sytuacja się zmieni, być może przywrócimy ten system do działania, jeżeli tak to będzie to raczej dalsza przyszłość.
- Utworzenie kanału Discord do logów systemu wojennego/podbojów. Powinny się na nim automatycznie pojawiać informacje o rozpoczętych lub trwających podbojach/bitwach/okupacjach itp.
- Zmiana niektórych wartości kosztów systemu wojennego by były one zgodne z zaleceniami systemu (System oblicza te wartości na podstawie istniejących na serwerze danych miast. W przyszłości dam o tym więcej informacji na wiki, aktualna zmiana jest tymczasowa w tym sensie, że będzie to za jakiś czas dokładniej modyfikowane wraz z dokładnym opisaniem tego na wiki) – ogólnie teraz system wojenny będzie droższy finansowo niż wcześniej.
- Naprawa oznaczania graczy podczas atakowania bytów
- Poprawka: Od teraz kaktusy nie oznaczają graczy (WALKA).
- Wydanie TXT 1.7.0 – Pełna lista zmian na changelogu (DC)
- Wydanie TXT 1.7.1:
– Aktualizacja plików językowych (Nowe powinny w pełni obsługiwać MC do wersji 1.21.0).
– Zakresowa obsługa wersji MC przez paczkę zasobów (Formaty 15-22): MC 1.20.1 – 1.20.4
– Ta wersja posiada kilka błędów, które są opisane na changelogu. Zostaną one poprawione w kolejnej aktualizacji TXT IVIS-MC-CLASSIC. - Aktualizacja nazw i opisów w menu skinów itemów na nowy format.
- Tryb obsługuje od teraz wersje MC 1.20.0 – 1.20.4
Aktualizacja IVIS-MC-CLASSIC V1.3.3 to odświeżenie tego trybu i przygotowanie go do dalszych prac rozwojowych, które ruszą w najbliższej przyszłości. Pozwólcie, że na tym zakończę ten długi, jak na aktualizację poprawkową wpis i przejdę do realizacji kolejnych ważnych i ekscytujących wyzwań związanych z rozwojem IVIS-MC. Do zobaczenia na serwerze!
Namaste
B13